VELUX Groep hoofdsponsor van CEV EK volleybal mannen 2013
woensdag 30-01-2013 14:28
Dit is een origineel bericht van VELUX Nederland B.V.
De CEV (Confédération Européenne de Volleyball) en de VELUX Groep zijn een overeenkomst aangegaan voor het hoofdsponsorschap van het komende CEV Europees Kampioenschap volleybal voor mannen 2013 in Denemarken en Polen.

Het belooft een groots evenement te worden van 20 tot en met 29 september 2013, wanneer de beste volleybalteams uit Europa de kampioenschapwedstrijden in Polen en Denemarken spelen. En de sponsorovereenkomst die onlangs is aangegaan met de VELUX Groep kan het Europees Kampioenschap een totaal andere dimensie geven.

"We zijn zeer verheugd met het partnerschap dat we zijn aangegaan met de VELUX Groep, vooral omdat dit bedrijf een lange ervaring heeft in het sponsoren van grote sportevenementen die regelmatig zijn uitgegroeid tot een groot succes", zegt CEV President André Meyer. "Met deze sponsorovereenkomst hebben we er nog meer vertrouwen in dat Eurovolley 2013 in Denemarken en Polen het aanzien van het Europees Kampioenschap tot ongekende hoogten zal laten stijgen, waarmee ook de toon voor de volgende edities in de komende jaren wordt neergezet".

Het CEV European Championship Volleyball Men vindt plaats van 20 tot en met 29 september 2013 in Polen en Denemarken. De televisierechten zullen naar verwachting worden verkocht aan ongeveer 100 landen.

Nieuwe naam voor toernooi
De sponsoring door de VELUX Groep brengt een verandering met zich mee in de officiële benaming van het voornaamste Europese volleybalevenement dat vanaf vandaag de naam '2013 CEV VELUX Volleyball European Championship Men, Final Round' zal dragen.

De VELUX Groep, die al hoofdsponsor is van de VELUX EHF Men's Champions League Handball, is zeer verheugd om nog een ander internationaal sportevenement te kunnen sponsoren. "Volleybal is enorm populair in veel van onze belangrijkste markten. De sponsoring van de CEV Volleyball European Championship Men in 2013 is een mooie gelegenheid om onze sponsorportfolio uit te breiden met een sport die energiek, gepassioneerd en één van de meest gespeelde sporten ter wereld is, "zegt Michael K. Rasmussen, Marketing Director van de VELUX Groep.

Het volleybal sponsorschap loopt vanaf nu tot en met het einde van het Europees Kampioenschap op 29 september 2013.

Over CEV VELUX Volleyball European Championship - Men, Final Round

- De wedstrijden worden gespeeld in zowel Polen als Denemarken op een basis van co-hosting. Het toernooi zal eindigen in Denemarken, waar de halve finales en finales worden gespeeld in Parken, het Deense nationale stadion in Kopenhagen.
- Servië is de huidige Europees kampioen en Rusland de Olympisch kampioen.
- Groep A bestaat uit Denemarken, Italië, Wit-Rusland en de winnaar van de play-off tussen Griekenland en België. Deze wedstrijden worden gespeeld in Odense, Denemarken.
- Groep B bestaat uit Frankrijk, Slowakije, Polen en de winnaar van de play-off tussen Turkije en Letland. Deze wedstrijden worden gespeeld in Gdansk, Polen.
- Groep C bestaat uit Servië, Finland, Nederland en de winnaar van de play-off tussen Kroatië en Slovenië. Deze wedstrijden worden gespeeld in Herning, Denemarken.
- Groep D bestaat uit Rusland, Duitsland, Tsjechië en Bulgarije. Deze wedstrijden worden gespeeld in Gdynia, Polen.

Het CEV VELUX Volleyball European Championship Men kan gevolgd worden via www.cev.lu en www.eurovolley2013.dk

-///-

Over de VELUX Groep
De VELUX Groep zorgt al 70 jaar voor een aangenamere leefomgeving onder het dak door deze te voorzien van daglicht en frisse lucht. Het VELUX productprogramma biedt daglichtoplossingen voor hellende en platte daken, zoals dakramen, daglichtsystemen, lichtkoepels en lichtstraten. Daarnaast bestaat het assortiment uit vele typen raamdecoratie, buitenzonweringen, rolluiken, op afstand bedienbare producten aangestuurd door zonne-energie en zonnecollectoren. De VELUX Groep, die productievestigingen in elf landen heeft en verkoopmaatschappijen in bijna veertig landen, vertegenwoordigd één van de sterkste merken in de wereldwijde sector bouwmaterialen. Haar producten worden verkocht in het grootste deel van de wereld. VELUX Nederland B.V. is een volledig autonome dochteronderneming van de VELUX Groep, die bijna 10.000 werknemers heeft en onderdeel is van de VKR Holding A/S, een naamloze vennootschap volledig in handen van stichtingen en familie. Kijk voor meer informatie op www.velux.nl.
Links:
Organisatie info:
												VELUX Nederland B.V.

Noot voor de redactie:
Op www.thenewsmarket.com/velux zijn videobeelden verkrijgbaar van geschikt voor televisie. Maakt u voor het eerst gebruik van The Newsmarket, dan dient u zich eerst te registreren. Voor vragen kunt u contact opnemen via e-mail: journalisthelp@thenewsmarket.com.

U kunt het interview met Michael K. Rasmussen, Marketing Director van de VELUX Groep en Mikael Trolle, Director Danish Volleyball Federation ook bekijken op: http://www.youtube.com/watch?v=EG7twza7oiE

Voor meer informatie over de 2013 CEV VELUX Volleyball European Championship Men kunt u contact opnemen met:

De VELUX Groep
Thomas Overholt Hansen |Media Relations Manager
Mob: +45 20 59 74 09 | thomas.overholt.hansen@velux.com

Confédération Européenne de Volleyball
Federico Ferraro | Press Officer
Tel: +352-25 46 46 37 | press@cev.lu

Voor meer informatie over VELUX in Nederland kunt u contact opnemen met:

Claudia van Veenendaal | Manager PR
Tel: 030-6629679 | Mob: 06-27129935
claudia.vanveenendaal@velux.nl | www.velux.nl