Inschrijving Botenparade maand vervroegd
woensdag 30-01-2013 11:30
Dit is een origineel bericht van Stichting ProGay
De inschrijving voor de botenparade van de Amsterdam Gay Pride start dit jaar al op 1 februari. Deelnemers hebben ten opzichte van voorgaande jaren na de loting op 3 maart nu meer tijd om een spectaculaire boot te kunnen realiseren. Nieuw dit jaar is het verplichte ProGay Approved Label waarvoor alle bootverhuurders en rederijen in aanmerking kunnen komen. Het label garandeert de deelnemers een boot en een schipper die aan alle eisen voldoen.

Stichting ProGay nodigt geïnteresseerden in deelname aan de botenparade uit om zich in te schrijven via www.weareproud.nl. Dit kan van 1 tot en met 26 februari. In 2012 hebben 188 bedrijven en organisaties meegedongen naar 1 van de 80 beschikbare plaatsen. De stichting verwacht dit jaar een vergelijkbaar aantal aanmeldingen. Ook bootverhuurders en rederijen kunnen zich via de website aanmelden om het ProGay Approved Label te verkrijgen.

De botenparade van de Amsterdam Gay Pride vindt dit jaar plaats op zaterdag 3 augustus. Het 9 dagen durende Gay Pride festival start op 27 juli en eindigt op de zondag na de botenparade met het traditionele slotfeest op het Rembrandtplein.

Het thema van de Amsterdam Gay Pride 2013 is 'Reflect'. Directeur Irene Hemelaar: "We zullen terugkijken naar waar we als beweging van lesbiennes, homoseksuelen, biseksuelen en transgenders vandaan komen. We zullen stilstaan bij onze relatief riante positie in Nederland in relatie tot andere plekken in de wereld. Het risico van gevangenisstraf en soms zelfs de doodstraf is in 85 landen nog orde aan de dag. We zullen bovendien opnieuw laten zien hoe belangrijk het is om jezelf te kunnen zijn, en onze diversiteit aan de wereld tonen. Of we leernicht zijn, stoere vrouw, transpersoon. In onze activiteiten, tijdens de botenparade. We zullen schitteren als nooit tevoren."

Deelnemers aan de botenparade zullen het thema verwerken in de uitstraling van de boot. Na inloting heeft men vier maanden de tijd om het idee tot in detail uit te werken.

Op zondag 3 maart 2013 zal vanaf 16.00 uur de loting plaatsvinden in The Sugar Factory aan de Lijnbaansgracht in Amsterdam. In de week daarop volgend zal de deelnemerslijst te zien zijn op de website.
Links:
Organisatie info:
												Stichting ProGay

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
- Irene Hemelaar, directeur Stichting ProGay, op telefoonnummer 06 42 60 88 34.
- Bijgevoegde foto van de VIP-tribune door Marjolein van Veen is alleen rechtenvrij te gebruiken in relatie tot dit persbericht en met naamsvermelding van de fotograaf.