The Dragon1 Company lanceert visuele PSA in Dragon1 Solution Architect
dinsdag 29-01-2013 10:19
Dit is een origineel bericht van Paauwe Group B.V.
Dragon1 Solution Architect, een EA tool, is vanaf vandaag op de markt. Met nieuwe functionaliteit speciaal bestemd voor het maken, beheren en consistent houden van een Project Start Architectuur (PSA) binnen lokale overheid, zorg en ICT dienstverlening. Daarnaast kunnen ICT Managers, Informatie Managers en ICT Architecten in deze webbased softwaretool hun ICT infrastructuur, informatievoorziening en bedrijfsprocessen in Dragon1 Solution Architect invoeren en administreren, waarna er visuele ICT landschappen worden gegenereerd.

Voor projecten waarin ICT een belangrijke component vormt en waarin tientallen duizenden tot miljoenen euro's in omgaan is de project start architectuur niet meer weg te denken. Een PSA wordt ingezet om af te spreken wie de opdrachtgever is, welke normen, standaarden en richtlijnen een project dient te gebruiken, wat de eisen en principes zijn voor het ICT systeem, wanneer welke deliverables moeten worden opgeleverd en wie de gebruikers zijn.

Visualisaties in de PSA zorgen voor betere besluitvorming

Het voordeel met Dragon1 Solution Architect is dat projectmedewerkers eenvoudig visualisaties maken en toevoegen aan de project start architectuur waarmee de opdrachtgever ondersteund wordt in zijn strategische besluitvorming. Het ICT project levert zo aan het eind meer eenheid, effici├źntie en kostenbeheersing op.

De focus in de visualisaties ligt op de werking van de gekozen architectuurprincipes, de impact van de ontwerpkeuzes en om de toekomstige informatievoorziening beter aan te laten sluiten op de behoefte van de staande organisatie.
Beheren en consistent houden van honderden PSA's

Organisaties die al ruime ervaring hebben om met project start architecturen te werken in bijvoorbeeld projecten, zoals zaakgericht werken, verlenen vergunningen en het aanbieden van zorgdiensten, gebruiken Dragon1 Solution Architect voor het beheren en consistent houden van soms wel honderden PSA's.

Met de repository uit de Dragon1 Solution Architect die elke wijziging bijhoudt, doorverwerkt en administreert met een tijdslabel, komt er weer overzicht en inzicht in de PSA's. Voor gebruikers van Archimate of andere een taal, metamodel of methode is er ook de functionaliteit van strict modelling om dit te blijven afdwingen bij het maken van de visualisaties.

Wat is de Dragon1 Solution Architect?

Dragon1 Solution Architect is een webbased EA tool die bij elke organisatie via SaaS, lokaal op de laptop of op het intranet of bedrijfsnetwerk geïnstalleerd kan worden. Met de Dragon1 Solution Architect kunt u op eenvoudige wijze informatie inventariseren, organiseren, labelen en structureren voor de ICT infrastructuur, de informatievoorziening en bedrijfsprocessen.

In de Dragon1 Solution Architect zitten standaard symbolen, een catalogusfunctie, en er kan een contentpackage worden ingevoegd bestaande uit voorbeeld standaard referentiemodellen voor I-NUP die voor elke organisatie in korte tijd op maat te maken zijn.
Links:
Bijlage:
Organisatie info:
												Paauwe Group B.V.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met de Founder van de methode en Visuele Enterprise Architectuur, de heer Mark Paauwe, +31 (0) 6 284 17 269 of via e-mail: mark.paauwe@dragon1.com.

Voor een live demo of meer informatie kunt u contact opnemen met The Dragon1 Company via http://www.dragon1.com of 0317 - 41 13 41.

Zie voor voorbeelden en mogelijkheden van Dragon1 Solution Architect: http://www.dragon1.com/nl/tools/dragon1-solution-architect.