Fundix presenteert positieve rendementscijfers 2012
dinsdag 29-01-2013 10:02
Dit is een origineel bericht van Fundix N.V.
Vermogensbeheerder behaalt een gemiddeld rendement van 8,68 procent

Fundix, de online vermogensbeheerder, heeft over 2012 een gemiddeld rendement behaald van 8,68 procent en sluit daarmee, ondanks de crisis, een prima jaar af. De resultaten afhankelijk van het beleggingsrisico fluctueerden van 7,06 tot 10,43 procent.

Fundix kiest er voor om naast het rendement ook de risicowaardes te communiceren, zodat klanten een transparant beeld hebben van de resultaten van hun portefeuille. Referentie-indices zoals MSCI World in Euro (10,55 procent) en AEX (9,67 procent) behalen een iets hoger rendement, maar kennen beide een hoger risico van rond de 19 en 23 procent. "Een hoog behaald rendement is een mooi affiche, maar er wordt voorbij gegaan aan het risico dat er genomen is", aldus Evert Oosterhuis, directeur Fundix.

De resultaten per portefeuille
- Fundix Offensief risico 15 procent Performance plus 10,43 procent
- Fundix Neutraal risico 10 procent Performance plus 8,28 procent
- Fundix Defensief risico 5 procent Performance plus 8,96 procent
- Fundix Stabiel Beleggen risico 2,5 procent Performance plus 7,06 procent

Over Fundix
Fundix is eind 2006 gestart met het aanbieden van online vermogensbeheerdiensten aan cliƫnten. Naast de online dienstverlening in beleggingsfondsen en trackers voor Laten Beleggen en Zelf Beleggen kunnen cliƫnten ook voor Persoonlijke advisering in individuele titels bij Fundix terecht.

Resultaten uit het verleden bieden geen garantie voor de toekomst en kunnen hoger en lager uitvallen.
Links:
Organisatie info:
												Fundix N.V.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Tom de Lange, tom@mediatic.eu of 06-28085289.

Deel persbericht op:
Permanente link:
Stuur door:
Persberichten van deze organisatie: