Aegon versterkt positie in Roemenië
dinsdag 29-01-2013 08:02
Dit is een origineel bericht van PR Newswire
DEN HAAG, Nederland, January 29, 2013 /PRNewswire/ --

Aegon versterkt zijn positie in Centraal- en Oost-Europa met de verwerving van de levensverzekerings- en pensioenactiviteiten van Eureko in Roemenië. Eureko is een 100% dochter van Achmea.
Aegon is sinds 2007 actief in Roemenië en heeft daarnaast activiteiten in Hongarije, Polen, Tsjechië, Slowakije en Turkije. Onlangs heeft Aegon aangekondigd ook in Oekraïne actief te worden met de overname van de op vier na grootste levensverzekeringsmaatschappij van het land.
De transactie wordt naar verwachting in de tweede helft van 2013 afgerond, afhankelijk van goedkeuring door de toezichthouder. De levensverzekeringsportefeuille en pensioenactiviteiten van Eureko in Roemenië worden geïntegreerd in Aegon Roemenië.
Met de transactie wordt Aegon Roemenië de op twee na grootste aanbieder van pensioenen met circa 650.000 pensioenspaarders. Als aanbieder van levensverzekeringen zal Aegon Roemenië tot de tien grootste gaan behoren.
Gábor Kepecs, CEO van Aegon Centraal- en Oost-Europa en lid van de Management Board van Aegon: "Wij zullen de expertise van Aegon gebruiken om in te spelen op de groeiende vraag naar levensverzekeringen en pensioenen in Roemenië en in de rest van Centraal- en Oost-Europa. De overname van de levensverzekeringsportefeuille en pensioenactiviteiten van Eureko in Roemenië zal onze positie als aanbieder van betrouwbare financiële oplossingen voor een groeiend aantal klanten verder versterken."
Voor het officiële Engelstalige persbericht verwijzen wij naar de corporate website aegon.com [http://www.aegon.com ].
Over AEGON
Aegon, de internationale aanbieder van levensverzekeringen, pensioenen en vermogensbeheer, heeft activiteiten in meer dan twintig landen in Amerika, Europa en Azië. Aegon heeft circa 25.000 medewerkers en ongeveer 47 miljoen klanten overal ter wereld. Het hoofdkantoor is gevestigd in Den Haag. Voor verdere informatie: aegon.com [http://www.aegon.com ].

Greg Tucker
+31(0)70-344-8956
gcc@aegon.com

Investor relations
Willem van den Berg
+31(0)70-344-8305
ir@aegon.com

PRN NLD

AEGON N.V.
Organisatie info:
Dit persbericht is via ANP Pers Support naar internationale (vak en online) media gestuurd. Bevindt uw mediadoelgroep zich ook buiten Nederland en wilt u die bereiken? Bekijk dan de mogelijkheden bij wereldwijd of neem contact met ons op.

ANP Pers Support
Verrijn Stuartlaan 7