Opening Windpark De Hondtocht in Dronten
vrijdag 25-01-2013 16:20
Dit is een origineel bericht van Raedthuys Groep
Op woensdag 23 januari jongstleden heeft de Raedthuys Groep uit Enschede het herontwikkelde Windpark De Hondtocht in Dronten feestelijk geopend. Het windpark bestaat nu uit zes windturbines van het merk Enercon. Het geïnstalleerd vermogen bedraagt 13,8 MW. Naar verwachting wordt hiermee een jaaropbrengst van 24 miljoen kWh gerealiseerd, wat gelijk staat aan het gemiddeld verbruik van 7.200 huishoudens. Met deze opstelling wordt per jaar 14.000 ton CO2 bespaard.

Arthur Vermeulen, directeur Raedthuys Windenergie: “De herontwikkeling van Windpark de Hondtocht heeft wat voeten in aarde gehad. Sinds het aanvragen van de vergunningen in 2005 hebben we verschillende hobbels moeten nemen, waaronder de sanering van de oude turbines en het intrekken van de destijds geldende MEP subsidie . Desondanks kijken we met een goed gevoel terug op dit project en dat komt met name door de samenwerking met de locatiehouders. De onderlinge solidariteit en het besef dat het nastreven van het gezamenlijke belang uiteindelijk ook het individueel belang dient, heeft Raedthuys als zeer prettig ervaren.”

Obligatie voor Het Colombinehuis
De Raedthuys Groep streeft bij al haar activiteiten naar een balans in maatschappelijke belangen, het milieu en een gezonde winst. Alfons Wispels, directeur Raedthuys Groep: “We voelen ons betrokken bij onze omgeving en spannen ons in om dat ook zo goed mogelijk zichtbaar en voelbaar te maken. We werken bijvoorbeeld volledig klimaatneutraal onder het mom ‘goed voorbeeld, doet goed volgen’. Daarnaast krijgt elke medewerker van Raedthuys de gelegenheid om zich 40 uur per jaar in te zetten voor maatschappelijke doelen.”

In lijn met deze maatschappelijk betrokken werkwijze reikt Raedthuys één van de 1.000 obligaties die beschikbaar waren voor burgers uit aan het Colombinehuis in Biddinghuizen. Vorig jaar ontving het Colombinehuis al een obligatie van Windpark Olderbroekertocht. Nu komt daar een obligatie van De Hondtocht bij. Raedthuys steunt het vakantieverblijf voor zorgkinderen echter niet alleen in de vorm van obligaties. Op dit moment onderzoekt het bedrijf de mogelijkheden voor een zonne-energieproject bij het Colombinehuis.
Links:
Organisatie info:
												Raedthuys Groep

De Raedthuys Groep maakt werk van duurzame energie. Sinds 1995 realiseert Raedthuys duurzame energieprojecten gericht op windenergie en zonne-energie. We ontwikkelen en beheren niet alleen windparken en zoninstallaties, maar maken het voor bedrijven en particulieren ook mogelijk om hierin te investeren. Bijvoorbeeld met obligaties. Zo levert Raedthuys samen met anderen een bijdrage aan de ontwikkeling van een stabiele, duurzame en toekomstvaste energievoorziening in Nederland.

Duurzaamheid en maatschappelijke belangen gaan wat Raedthuys betreft hand in hand. Daarom investeert Raedthuys in maatschappelijke projecten en geeft zij haar medewerkers de kans om zich jaarlijks 40 uur in te zetten voor goede doelen. Zo levert Raedthuys een bijdrage aan duurzaamheid in Nederland. De Raedthuys Groep is gevestigd in Enschede. Er werken 32 mensen.