Eerste Nautique Hollands Glorie Awards uitgereikt
vrijdag 25-01-2013 16:15
Dit is een origineel bericht van Pelican Magazines B.V.
Amsterdam, 25 januari 2013 - Tijdens de komende HISWA Amsterdam Boat Show in de Amsterdam RAI (6 t/m 10 maart) worden voor de allereerste keer de Nautique Hollands Glorie Awards uitgereikt. In aanmerking voor deze awards komen jachten die grotendeels in Nederland zijn ontworpen of gebouwd, en bij voorkeur beide.

Voor deze eerste Nautique Hollands Glorie Awards komen jachten in aanmerking die de afgelopen drie jaar op het water zijn verschenen. Het toekennen van de awards komt volledig voor rekening van de redactie van Nautique, die zich daarvoor mede baseert op het oordeel van haar medewerkers. Bepalend voor het toekennen van de awards zijn ontwerp en design, uitvoering van het ontwerp, innovaties binnen ontwerp en constructie, vaareigenschappen en ergonomie van het jacht. De winnaars staan voor het beste wat Nederland op het gebied van de jachtbouw te bieden heeft. De winnende jachten worden tentoongesteld tijdens de HISWA Amsterdam Boat Show 2013 en de awards worden officieel uitgereikt tijdens de eerste beursdag bij de stand van Nautique (05.112).

De prijswinnaars van de Nautique Hollands Glorie Awards 2013 zijn:
Categorie 1 - Motorjachten t/m 15 meter - Ribbon 45 sc
Categorie 2 - Motorjachten van 15 t/m 25 meter - NED 70
Categorie 3 - Zeiljachten t/m 12,50 meter - Saffier Sc 10 m
Categorie 4 - Zeiljachten 12,50 t/m 17,50 meter - Buikschuiver 2

De "Lifetime achievement award"
Organisatie info:
												Pelican Magazines B.V.