Bouw Windpark Suurhoffbrug gestart
donderdag 24-01-2013 14:09
Dit is een origineel bericht van Raedthuys Groep
De Raedthuys Groep bouwt vier windmolens in het Rotterdamse Havengebied

Op 14 januari 2013 is gestart met de bouwwerkzaamheden van een windpark met vier windturbines in het Havengebied van Rotterdam, Windpark Suurhoffbrug. De komende weken worden damwanden geplaatst ter versteviging van de toegangswegen, kraanopstelplaatsen en bouwkuipen. Daarna worden de fundaties van gewapend beton geplaatst. In april 2013 kan vervolgens begonnen worden met de opbouw van de turbines. Naar verwachting zal het windpark in juli 2013 worden opgeleverd.

Windpark Suurhoffbrug is gelegen ten zuiden van de N15 op de noordoever van het Hartelkanaal, nabij de Suurhoffbrug. De windmolens zullen een vermogen van 12 megawatt vertegenwoordigen. Raedthuys gaat ervan uit dat de jaarlijkse productie op ongeveer 35 miljoen kilowattuur uit zal komen. Daarmee kunnen jaarlijks circa 10.000 huishoudens van groene stroom worden voorzien. Raedthuys investeert ruim 14 miljoen euro in het nieuwe windpark.

De locatie voor het windpark kwam naar voren in een onderzoek naar de mogelijkheden voor windenergie in het havengebied. Dit onderzoek werd uitgevoerd in opdracht van het Havenbedrijf Rotterdam en de provincie Zuid-Holland. Het nieuwe windpark verrijst in de nabijheid van een bestaand windpark van de Raedthuys Groep: Windpark Dintelhaven. Ook dit park heeft een geïnstalleerd vermogen van 12 megawatt.

Raedthuys is na deze uitbreiding goed voor bijna 100 megawatt aan windmolencapaciteit. Het bedrijf heeft de ambitie om op korte termijn door te groeien naar een productievolume van 200 miljoen kilowattuur groene stroom per jaar. De opgewekte groene stroom wil het bedrijf dit jaar zelf gaan leveren aan eindgebruikers.
Links:
Organisatie info:
												Raedthuys Groep

De Raedthuys Groep maakt werk van duurzame energie. Sinds 1995 realiseert Raedthuys duurzame energieprojecten gericht op windenergie en zonne-energie. We ontwikkelen en beheren niet alleen windparken en zoninstallaties, maar maken het voor bedrijven en particulieren ook mogelijk om hierin te investeren. Bijvoorbeeld met obligaties. Zo levert Raedthuys samen met anderen een bijdrage aan de ontwikkeling van een stabiele, duurzame en toekomstvaste energievoorziening in Nederland.

Duurzaamheid en maatschappelijke belangen gaan wat Raedthuys betreft hand in hand. Daarom investeert Raedthuys in maatschappelijke projecten en geeft zij haar medewerkers de kans om zich jaarlijks 40 uur in te zetten voor goede doelen. Zo levert Raedthuys een bijdrage aan duurzaamheid in Nederland. De Raedthuys Groep is gevestigd in Enschede. Er werken 32 mensen.