Cliniclowns heeft nog startbewijzen voor NY marathon 2013
woensdag 23-01-2013 14:22
Dit is een origineel bericht van CliniClowns Nederland
De startbewijzen voor de komende New York marathon waren in een mum van tijd vergeven. Stichting CliniClowns Nederland heeft nog 10 plekken tot haar beschikking voor de laatste lopers die zich bij het team willen aansluiten. CliniClowns is op 3 november 2013 met 60 lopers vertegenwoordigd tijdens de New York Marathon. Dat de keuze juist op deze marathon is gevallen is niet geheel toevallig: New York is de stad waar de allereerste CliniClowns ooit zijn begonnen.

Begeleiding op Olympisch niveau
Het marathonteam van CliniClowns wordt begeleid door Aprendo. Olympische sporter Bram Som is een van de trainers van het Aprendo team. De complete ploeg krijgt 16 professionele trainingen voordat de groep afreist naar NY. Daarnaast krijgt iedere loper een op maat gemaakt trainingsschema. Het wordt trainen, trainen en nog eens trainen voor het marathonteam van de CliniClowns. Niet alleen is de sportieve prestatie al een doel op zich, de lopers hopen door hun deelname zoveel mogelijk geld voor CliniClowns in te zamelen. www.loopvoorcliniclowns.nl/nym-2013

CliniClowns, de kracht van een lach
Stichting CliniClowns Nederland zet zich in voor alle zieke en gehandicapte kinderen in Nederland. Want tussen de behandeling, de pijn en de vele beperkingen door is een lach hard nodig. Niet alleen omdat deze kinderen het verdienen, maar vooral omdat ze er veel baat bij hebben. Afleiding en plezier werken ontspannend en stressverlagend. Spelen is voor een kind de natuurlijke manier om zich te ontwikkelen en vervelende gebeurtenissen te verwerken. Lopers lopen mee voor deze kracht van een lach.
Links:
Organisatie info:
												CliniClowns Nederland

Voor meer informatie neemt u contact op met:
Stichting CliniClowns Nederland
Dominique Knaepen