JCI kiest nieuwe voorzitter en nieuwe koers
dinsdag 22-01-2013 11:59
Dit is een origineel bericht van JCI Nederland
DE RIJP, 21 januari 2013 - JCI Nederland, netwerk voor persoonlijke ontwikkeling, benoemde Frank Buijs afgelopen zaterdag officieel als voorzitter van haar organisatie. Tegelijkertijd heeft het netwerk gekozen voor een nieuwe strategische richting voor de komende jaren. Frank Buijs: "JCI is dit jaar vijfenvijftig jaar geleden in Nederland opgericht om onszelf en de wereld om ons heen te verbeteren en blijvende positieve verandering te creëren. De komende jaren richten we ons nog meer op onze kernactiviteit: persoonlijke ontwikkeling voor jonge, ondernemende generaties binnen een steeds groter wordend zakelijk netwerk. Bij zóveel maatschappelijke problemen en discussies maken we als JCI een positief verschil."

JCI Nederland organiseert jaarlijks in meer dan 100 gemeenten over het hele land honderden vaardigheidstrainingen, bedrijfsbezoeken, zakelijke netwerkactiviteiten en inzamelingsacties. Zo was JCI Nederland met een inzameling van meer dan Euro 160.000,- het afgelopen jaar verreweg de grootste jaarlijkse donor van de UN Foundation 'NothingButNets' anti-malariacampagne.

Over JCI
JCI (Junior Chamber International) is een netwerk voor persoonlijke ontwikkeling van circa 170.000 ondernemende mensen tot 40 jaar in meer dan 116 landen wereldwijd. Elk JCI lid deelt de overtuiging dat we onszelf en de wereld om ons heen moeten verbeteren om blijvende positieve verandering te creëren. JCI heeft als non-gouvernementele organisatie de hoogste adviesstatus bij de Verenigde Naties. In Nederland heeft JCI ruim 2.000 actieve leden in meer dan 100 gemeenten en werkt samen met onder meer Cordaid en het Nederlandse Rode Kruis (http://www.jci.nl)

Over Frank Buijs
Het bestuurswerk als voorzitter van JCI Nederland combineert Frank Buijs (39) met zijn functie als directeur bij de Vereniging Nederlandse Metallurgische Industrie (VNMI). VNMI is een onderdeel van FME-CWM en is de ondernemersorganisatie van de technologische industri2.
Links:
Organisatie info:
												JCI Nederland

Bij vragen of opmerkingen bij dit persbericht kunt u contact opnemen met mw. Jage van Uuden, bestuurslid marketing en communicatie van JCI Nederland, GSM 06 51602934, jvanuuden@jci.nl en Frank Buijs (Voorzitter), GSM 06-14374107

Indien gewenst is het mogelijk om de foto's in een hoge resolutie te ontvangen, dan graag een mail naar info@jci.nl.