Homburg Invest bezorgd over partieel bod Catalyst Capital Group
dinsdag 22-01-2013 17:37
Dit is een origineel bericht van Cohn & Wolfe Benelux
Montréal, 22 januari 2013 - Homburg Invest Inc. (NYSE Euronext Amsterdam: HII) ("Homburg Invest") heeft het partiële tenderbod geëvalueerd dat op 16 januari 2013 is uitgebracht door Catalyst Capital Group (CCG), een Canadese investeerder die belegt in schuldpapier van noodlijdende en ondergewaardeerde bedrijven, om een derde van elke serie mortgage bonds (serie HMB4, HMB5, HMB6 en HMB7) en corporate non asset-backed bonds (serie HB8, HB9, HB10 en HB11) te kopen.
Homburg Invest is van mening dat het partiële bod van CCG niet in het belang is van de obligatiehouders als groep en ziet dit bod als een mogelijke ontwrichting van het huidige herstructureringsproces. De zorgen van Homburg Invest over CCG's partiële bod betreffen het volgende:

- Het partiële bod geldt slechts voor een derde van de obligaties in elke serie en CCG behoudt veel vrijheid om te bepalen of al dan niet is voldaan aan de voorwaarden van haar bod. Het is onzeker of alle obligatiehouders die hun obligaties ingevolge het bod willen aanbieden dit ook kunnen doen. Het oogmerk van CCG is niet om alle obligatiehouders van Homburg Invest een cash-exit aan te bieden, maar uitsluitend om haar invloed op het herstructureringsproces in haar eigen voordeel te vergroten. In tegenstelling tot Homburg Invest en de trustees is CCG niet verplicht rekening te houden met de belangen van alle crediteuren (met inbegrip van de obligatiehouders) en CCG heeft duidelijk verklaard dat zij obligatiehouders geen zekerheid geeft over de toekomstige koers van het herstructureringsproces indien haar tenderbod succesvol is.

- De timing van dit bod kan enkel als opportunistisch worden betiteld omdat obligatiehouders gedwongen worden in nog geen twee weken te beslissen hun obligaties al dan niet te verkopen - voordat ze de gelegenheid hebben gekregen om het herstructureringsplan te bekijken, waaraan Homburg Invest momenteel de laatste hand legt.

- Het herstructureringsplan van Homburg Invest wordt opgesteld met behulp van een gerechtelijke monitor (Deloitte) en in overleg met de trustees van de obligatiehouders. Dit proces en het plan dat hieruit zal voortkomen - door CCG omschreven als een bron van risico voor obligatiehouders - zijn bedoeld om de belangen van alle crediteuren te beschermen. Het plan zal de komende weken ter stemming worden voorgelegd aan alle crediteuren en vervolgens aan de rechtbank overeenkomstig de Companies' Creditors Arrangement Act (Canada). De nieuwe onderneming die uit de herstructurering voortkomt wordt zo gepositioneerd dat zij in de toekomst succesvol kan zijn. Het aanvullend kapitaal en de andere financiering die CCG noodzakelijk acht, zullen door de nieuwe onderneming worden aangetrokken wanneer dat in het belang is van de onderneming, haar activiteiten en haar stakeholders.

- CCG ziet duidelijk waarde en het potentieel van de geherstructureerde Homburg Invest-activiteiten, ook als haar partiële bod obligatiehouders die erop ingaan zou uitsluiten te profiteren van hun aandeel in deze waarde en potentiële groei.
Homburg Invest is de obligatiehouders dankbaar voor hun vertrouwen en steun tijdens het herstructureringsproces en zal al haar energie en middelen blijven richten op het indienen en presenteren van een herstructureringsplan dat het gunstigste plan is voor Homburg Invest en de groep van obligatiehouders.

Over Homburg Invest
Homburg Invest Inc. bezit en ontwikkelt een gespreide portefeuille commercieel vastgoed (waaronder kantoren, winkels, industriële objecten en ontwikkelingsvastgoed) verspreid over Canada, Europa en de Verenigde Staten.
Organisatie info:
												Cohn & Wolfe Benelux