Mindbus sluit zich aan bij PIBN
maandag 21-01-2013 14:19
Dit is een origineel bericht van Platform Internet Bureaus Nederland
Mindbus sluit zich aan bij het Platform Internet Bureaus Nederland. Dit kennisplatform heeft als doel de professionaliteit en transparantie in de internetbranche te vergoten en te bewaken.  De leden van PIBN vormen gezamenlijk de top van de Nederlandse internetindustrie en komen regelmatig bij elkaar om kennis uit te wisselen en te netwerken. Het brede netwerk van aangesloten bureaus biedt een ideaal platform om creativiteit en innovatie in de internetbranche te stimuleren.

Mindbus realiseert e-commerce websites. In langdurige klantrelaties werken we aan een succesvolle online strategie. Met een Agile projectaanpak is Mindbus verantwoordelijk voor ontwerp, technische realisatie, beheer, optimalisatie en doorontwikkeling, waarbij we ons flexibel maar kritisch opstellen. Wij zijn ons bewust dat wij kunnen bijdragen aan de omzet, de winstgevendheid en het succes van onze klanten. Mindbus heeft zijn sporen verdiend met o.a. de realisatie van de webwinkel van Boekhandel De Slegte, het landelijke genealogisch platform WieWasWie en de webmarketing voor 20th Century Fox.

Kwaliteit
De brancheverenifing PIBN is in 2002 opgericht door de directies van de grotere full service internetbureaus van Nederland. Het doel was om met de introductie van een reeks afspraken over interactieve dienstverlening, de wildgroei in de zich razendsnel ontwikkelende internetindustrie tegen te gaan. De reeks afspraken bevatte kwaliteitseisen, branche-uniformiteit, een gedragscode en het faciliteren van onderlinge kennisuitwisseling. Om dit te realiseren komen de aangesloten leden regelmatig bij elkaar om kennis uit te wisselen over onder meer de marktontwikkeling, transparantie en professionaliteit in de branche. PIBN voert als brancheorganisatie vervolgens projecten en onderzoeken uit, waaronder een benchmarkonderzoek, het opstellen van richtlijnen en functieprofielen en het realiseren van collectiviteitvoordeel.

"We zijn blij dat we Mindbus als nieuw lid van PIBN mogen verwelkomen. Voor hen is het een bevestiging dat ze tot de professionele kern van internetbureaus in Nederland behoren", aldus Jonas Nouwen, directeur van PIBN. "Door kennis met elkaar te delen, wordt een snellere professionalisering van de internetbranche gerealiseerd. PIBN toetst haar leden voor en tijdens en na de toetreding op onder meer professionaliteit en continuïteit. Mindbus scoort op alle onderdelen prima en we zien uit naar een vruchtbare samenwerking."

Job Baart de la Faille, algemeen directeur van Mindbus zegt: "Wij zijn trots op onze toetreding tot PIBN. Het markeert een periode van sterke groei van Mindbus en het voelt als een erkenning voor het werk wat we met het hele Mindbus-team verzetten om onze klanten zo succesvol mogelijk te laten zijn. De PIBN zet zich in voor de professionalisering van de Nederlandse online industrie; een doel dat wij onderschrijven en waar wij graag aan willen bijdragen. Het lidmaatschap van de PIBN laat zien waar Mindbus voor staat: professionele, hoogwaardige dienstverlening voor de lange termijn. De succesvolle oplevering van een e-commerce site is niet het einddoel, maar het startschot."
Links:
Organisatie info:
												Platform Internet Bureaus Nederland

Over PIBN:
Platform Internet Bureaus Nederland is de branchevereniging van de beste internetbureaus. Gezamenlijk vertegenwoordigen ze de Nederlandse online industrie. PIBN behartigt de belangen van haar leden en stimuleert actief de professionaliteit, transparantie en het creatief en innovatief vermogen van de branche. www.pibn.nl

Voor meer informatie:

PIBN
Jonas Nouwen
E-mail: jonas@pibn.nl
Tel: 06 - 811 98815

Mindbus
Job Baart de la Faille