Bijna de helft van de vrouwen sport niet
Bijna de helft van de vrouwen sport niet
maandag 21-01-2013 12:10
Dit is een origineel bericht van Etos
Nederlandse vrouw wil zich fitter voelen

Zaandam, 21 januari 2013 - Bijna tweederde van de Nederlandse vrouwen wil zich in 2013 graag fitter en gezonder voelen. De top 3 voornemens zijn afvallen, vaker tijd vrijmaken voor ontspanning en meer sporten en bewegen. Bijna de helft van de vrouwen sport niet of nauwelijks. Onder meer een te druk leven met huishoudelijke verplichtingen en de hoge kosten voor de sportschool staan het sporten in de weg. De vrouw wenst met weinig moeite en geld, zo fit mogelijk voor de dag te komen. Dit en meer blijkt uit onderzoek van Etos onder 800 vrouwen.

De Nederlandse vrouw sport vier uur per week in gedachten
74 procent van de Nederlandse vrouwen zou graag meer dan één uur per week willen sporten. Eénderde geeft aan hier zelfs meer dan vier uur per week aan te willen besteden. Redenen waarom vrouwen de sportschool te weinig opzoeken zijn: omdat ze geen zin hebben (20%), omdat ze een sport beoefenen te duur vinden (19%), omdat ze te druk zijn met sociale bezigheden (vrienden en familie) en omdat zij te druk zijn met huishoudelijke taken (16%). De helft van de vrouwen geeft aan wel te wíllen bewegen, maar hiervoor liever niet naar de sportschool te gaan.

Huishouden slokt veel tijd op
Vooral een druk leven met huishoudelijke verplichtingen slokt de tijd van vrouwen op. Gemiddeld zijn vrouwen meer dan 12 uur per week bezig met huishoudelijke taken. Zo besteden vrouwen bijvoorbeeld bijna 3,5 uur per week aan koken, 2 uur aan schoonmaken en 1,5 aan de was. Om in alle drukte toch lekker in hun vel te zitten, geven vrouwen extra aandacht aan: een goede balans tussen werk en privé (30%), inname van extra vitamines (28%), gaan ze regelmatig naar de kapper (26%) en verwennen ze zichzelf regelmatig met lekkere verzorgingsproducten (20%).

Wintermaanden nodigen vrouwen niet uit tot sport
De wintermaanden zijn voor vrouwen niet de maanden waarin zij het lekkerst in hun vel zitten. Februari (0,1%) en november (0,0%) zijn het minst populair. Maar weinig vrouwen zijn zich ervan bewust dat je door slim te zijn en creatief te denken ook weer fit kunt worden. Etos speelt in op de wens van vrouwen om op een slimme manier fit te worden door de vrouw van handige tips te voorzien.
Links:
Organisatie info:
												Etos
											 
												
											 
	                                			Over het onderzoek
Dit onderzoek is uitgevoerd in opdracht van Etos door Panelwizard onder ruim 800 Nederlandse vrouwen. De resultaten geven een representatieve afspiegeling van de mening van de Nederlandse bevolking.

Over Etos
Etos doet er echt alles aan om haar klanten het maximale uit zichzelf te laten halen. Hiervoor heeft Etos alles in huis. Etos gelooft dat als je het maximale uit jezelf haalt, de wereld aan je voeten ligt. Etos is met ruim 500 winkels een van de grootste drogisterijketens van Nederland. Het kernassortiment bestaat uit gezondheids-, lichaamsverzorging- en beautyproducten, aangeboden in A-merken en een sterk eigen merk. Het bedrijf werd in 1918 opgericht als coöperatie voor werknemers van het Phillips concern en werd in 1931 geprivatiseerd onder de naam Etos. Sinds 1973 is het bedrijf onderdeel van Koninklijke Ahold NV. 

Voor meer informatie en/of beeldmateriaal in hoge resolutie kunt u contact opnemen met: 

Afdeling Mediarelaties Etos	
Telefoon:		088 - 659 2020 
E-mail: 		pers@ahold.nl
 
Vera Möhrlein (Het PR Bureau) 
Telefoon: 		020 - 670 2232
E-mail: 		etos@hetprbureau.nl
											 
											
											
Afdrukken:
Deel persbericht op:
Permanente link:
Stuur door:
Persberichten van deze organisatie: