Veilig Verkeer Nederland en Carglass willen zicht in auto verbeteren
vrijdag 18-01-2013 10:27
Dit is een origineel bericht van Carglass
Samenwerking moet kans op ongelukken verminderen

Veilig Verkeer Nederland en Carglass gaan langdurig samenwerken om de verkeersveiligheid te verbeteren. Slecht zicht op de weg is onnodig vaak de oorzaak van ongelukken. De partijen gaan hun kennis over veiligheid op de weg delen en automobilisten voorlichten over preventiemaatregelen via campagnes en in de 57 vestigingen van Carglass. Vandaag tekenden de twee partijen een officieel de samenwerkingsovereenkomst.

Vorstperiode
Tijdens hevige regen is de kans op een ongeval twee keer zo groot. Ook met de huidige vorstperiode gaan veel automobilisten de weg op zonder dat de ruiten goed ijs- en wasemvrij zijn gemaakt. Berijders riskeren naast een ongeluk ook een boete die kan oplopen tot Euro240. Goede voorbereidingen, zoals het op tijd vervangen van ruitenwissers en het goed schoonmaken van autoruiten, vergroten het zicht op de weg en de verkeersveiligheid aanzienlijk.

Samenwerking
Carglass ondersteunt Veilig Verkeer Nederland ook tijdens campagnes. Als proef begonnen Carglass en VVN eind vorig jaar de campagne "Veilig autorijden begint met goed zicht". Voor beide partijen is de campagne succesvol verlopen. Zowel Carglass als de ruim 5.000 vrijwilligers van VVN kregen veel positieve reacties van automobilisten.

Douwe Bekius, directeur van Carglass Nederland: 'Een ongeluk zit in een klein hoekje. Toch kunnen we veel doen om de verkeersveiligheid te verbeteren, zoals zorgen voor goed zicht. Wij verwelkomen wekelijks duizenden klanten die we samen met Veilig Verkeer Nederland graag vertellen over het belang van goed zicht op de weg.'

Linda van der Eijk, directeur Veilig Verkeer Nederland: 'Niet alleen onze vrijwilligers en bestuursleden reageerden enthousiast op de samenwerking met Carglass. Ook veel automobilisten zijn te spreken over de vorige campagne. Met Carglass bereiken we enorm veel automobilisten die wij effectief kunnen voorlichten over het belang van goed zicht op de weg.'
Links:
Organisatie info:
												Carglass

Voor meer informatie:
Carglass B.V.
Johan Boelhouwer
Telefoon: 040 - 26 48 305
E-mail: johan.boelhouwer@carglass.nl
Website: www.carglass.nl

Veilig Verkeer Nederland
Rob Stomphorst
T: 06 25 03 17 15
E: r.stomphorst@vvn.nl
Website: www.vvn.nl

Carglass(r) en het logo zijn geregistreerde merken van Belron S.A. en haar dochtervennootschappen.

Klik hier voor de foto in hoge resolutie.
E I N D E  P E R S B E R I C H T
Profiel Carglass
Carglass is onderdeel van Belron, wereldwijd het grootste en meest geavanceerde glasherstelbedrijf voor voertuigen. In ons land is Carglass marktleider op de markt van reparatie en vervanging van voertuigbeglazing. Carglass richt zich vooral op het gemak van de klant en het beperken van de schadelast door tijdige en hoogwaardige reparaties van autoruitschade. In Nederland heeft Carglass 57 Service Centers en 220 servicebussen voor het repareren of vervangen van autoruiten. In geval van nood worden automobilisten ook buiten kantooruren geholpen.

Profiel Veilig Verkeer Nederland
VVN is een vereniging die zich bezighoudt met verkeersveiligheid. VVN richt zich voor het realiseren van haar doelstellingen met name op bewustwording en gedragsverandering van mensen. Wij betrekken, met behulp van een uitgebreid netwerk van vrijwilligers, burgers, woonachtig in buurten en wijken bij diverse, ook door hen gesignaleerde, verkeersvraagstukken. VVN geeft mensen via het Meldpunt Veilig Verkeer een instrument in handen waarmee zij zelf verkeersonveiligheid kunnen signaleren. Daarbij gaat 50% van de meldingen over infrastructuur terwijl de andere helft over gedrag gaat. Wij richten ons via scholen op de educatie van kinderen en jongeren. We helpen hen en ook de kwetsbaardere oudere, om veilig hun weg te vinden in een toenemende complexe verkeersomgeving.
Het ligt voor de hand dat wij samenwerking zoeken met instellingen en bedrijven die onze waarden en doelen delen. Wij verbinden ons aan instellingen en bedrijven op basis van idee├źn en initiatieven die de betrokkenheid van burgers/bewoners bij verkeersveiligheid ondersteunen.

Deel persbericht op:
Permanente link:
Stuur door:
Persberichten van deze organisatie: