10e Wereldstottercongres in juni naar Nederland
vrijdag 18-01-2013 15:08
Dit is een origineel bericht van Nederlandse Stottervereniging Demosthenes

Na succesvolle congressen wereldwijd zal de 10e editie van het driejaarlijkse Wereldstottercongres plaatsvinden in Nederland. Deze vierdaagse bijeenkomst wordt van 10 tot 13 juni in Lunteren (Veluwe) gehouden en wordt georganiseerd door de Nederlandse Stottervereniging Demosthenes. Ook familieleden, therapeuten en studenten zijn welkom. Dit is een bijzondere en unieke mogelijkheid om meer te leren over dit communicatieprobleem, waar ook bekende Nederlanders als Herman Finkers en Sanne Hans mee hebben geworsteld.

De Nederlandse Stottervereniging Demosthenes zet zich met vele vrijwilligers al sinds 1966 in voor de stotterende mens in Nederland en pakt dit jaar groots uit door de 10e editie van het Wereldstottercongres. Sinds 1986 hebben deze congressen in diverse landen wereldwijd plaatsgevonden en dit voorjaar mag de Veluwe honderden stotterende mensen uit tientallen landen verwelkomen.

Er zullen zeven gerenommeerde sprekers aanwezig zijn, waaronder David Shapiro (USA) en David Mitchell (Ierland). Eerstgenoemde zal ook een studiedag voor therapeuten verzorgen op dinsdag 11 juni, laatstgenoemde heeft 'Cloud Atlas' geschreven, een prachtig boek dat recent verfilmd is. Naast de zeven keynotespeeches van deze genodigden zullen ruim 50 andere lezingen en workshops worden gehouden, die allemaal betrekking hebben op stotteren.

Stotteren is nog altijd grotendeels een mysterie en een definitieve behandeling die voor iedereen werkt, is daarom nog steeds niet voorhanden. We zijn op zoek naar de oorzaak en de oplossing, maar ook manieren om ermee om te gaan zolang de wetenschap er nog niet uit is. Vele mensen die stotteren hebben er op één of meerdere momenten in hun leven echt mee geworsteld. School, studie(keuze), vrienden, familie, sociale contacten, solliciteren, werk vinden, werk houden, relaties: alles kan een struikelblok vormen. Is er nog wel ruimte om de tijd te nemen in een maatschappij waarin de communicatie steeds sneller gaat? Moet je levenslang blijven streven naar vloeiendheid, als dat misschien niet haalbaar is? Wat kan je zelf doen om dit probleem aan te pakken? Kunnen we ervoor zorgen dat kinderen het niet meer ontwikkelen? Hoe kunnen we het nog altijd heersende taboe op stotteren doorbreken? Op al deze vragen hopen we het antwoord te vinden tijdens deze vier dagen.

Naast de serieuze bezigheden zal er ook een welkomstborrel, een sociale middag, een galadiner, open mic sessies, karaoke en een afsluitborrel worden georganiseerd. Tijdens deze momenten, die voor mensen die stotteren door angst en schaamte niet altijd vanzelfsprekend zijn, kunnen deelnemers contacten leggen en wellicht zelfs tot constructieve oplossingen komen.

Voor meer informatie en registratie: kijk op www.stuttering2013.com

Links:
Organisatie info:
												Nederlandse Stottervereniging Demosthenes

meer informatie via info@stuttering2013.com of via Richard Bourgondiën (06-51139054)

Deel persbericht op:
Permanente link:
Stuur door:
Persberichten van deze organisatie: