OSB-Keurmerk voor Fortron en Rietbroek tijdens Vakbeurs facilitair
donderdag 17-01-2013 13:14
Dit is een origineel bericht van OSB
Tijdens de eerste beursdag van Vakbeurs facilitair in de Brabanthallen in 's-Hertogenbosch heeft OSB weer keurmerken uitgereikt. OSB-directeur Rob Bongenaar overhandigde de keurmerk deurborden aan Petra Boonstra van Fortron (Hoensbroek) en aan Peter Rietbroek van Rietbroek (Rijswijk). Het OSB-Keurmerk werd op 1 januari jl. geïntroduceerd en brengt de kwaliteit en betrouwbaarheid van schoonmaak- en glazenwasserbedrijven in beeld. Het OSB-Keurmerk moet zorgen voor meer transparantie in de markt, en leiden tot verdere professionalisering en duurzaamheid van de branche.

Aan de introductie van het keurmerk is door de brancheorganisatie en de leden afgelopen twee jaar gewerkt. Bij OSB-Keurmerk bedrijven zijn opdrachtgevers ervan verzekerd dat deze bedrijven brede vakkennis hebben, de administratie op orde hebben, belasting en premies betalen, eerlijk zaken doen en over de juiste verzekeringen beschikken. Het OSB-Keurmerk voor de schoonmaak- en glazenwasserbedrijven bestaat uit drie onderdelen: de NEN 4400-1 norm, de Code Verantwoordelijk Marktgedrag en enkele schoonmaakspecifieke eisen.

OSB heeft een stand op Vakbeurs facilitair om meer informatie te geven over het OSB-Keurmerk. OSB is te vinden in hal 5, standnummer 5.038.
Op de tweede beursdag gaat OSB nog meer keurmerken uitreiken. Dat gebeurt bij EW facility services (Arnhem), Dolmans (IJsselstein), Hago Nederland (Heerlen), Hago Zorg ('s-Hertogenbosch) en Hago Rail Services (Heerlen) en Proper Glas- en Gevelreiniging (Lelystad).
Links:
Organisatie info:
												OSB

Bij OSB zijn 500 leden aangesloten die samen 80% van de markt realiseren. Zij zijn actief in schoonmaak van gebouwen, glazenwassen, gevelbehandeling, calamiteitenschoonmaak en reiniging in de voedingsmiddelenindustrie. In de branche werken 150.000 mensen, waarvan 120.000 bij OSB-leden. Vanaf 1 januari 2013 moeten alle leden aan de verplichtingen van het OSB-Keurmerk voldoen. Hiermee tonen de schoonmaak- en glazenwasserbedrijven aan dat zij vakkundig zijn, de administratie op orde hebben, netjes hun belasting en premies betalen, eerlijk zaken doen en over de juiste verzekeringen beschikken.

De schoonmaaksector speelt een zeer belangrijke rol in onze maatschappij. Bijna 1% van het BNP wordt voortgebracht door de sector en er werken mensen die zorgen voor een goede hygiëne voor ons allemaal. De sector kent een lage toetredingsdrempel voor mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt.
De schoonmaakbranche is wijdvertakt in de gehele Nederlandse samenleving. Het zorgt niet alleen voor schone kantoren en scholen maar heeft de laatste jaren in toenemende mate de zorg op zich genomen voor de hygiëne voor kwetsbare groepen mensen, zoals in ziekenhuizen en verzorgingstehuizen. Ook in de voedingsmiddelenindustrie speelt schoonmaak en hygiëne een cruciale rol bij het borgen van de voedselveiligheid.
Mocht u meer informatie willen, dan kunt u contact opnemen met:
Melanie Klerx
OSB (Ondernemersorganisatie Schoonmaak- en Bedrijfsdiensten)
T (073) 648 38 50
M 06-201 38 105