Kortere campingvakanties en dichter bij huis
donderdag 17-01-2013 15:23
Dit is een origineel bericht van Ecamp
Amersfoort, 17 januari - Onlangs presenteerde NBTC-Nipo Research resultaten van het ContinuVakantieOnderzoek 2012 over het vakantiegedrag van Nederlanders in 2012 en de verwachtingen voor 2013. In het onderzoek kwam naar voren dat consumenten veel waarde hechten aan een vakantie, maar doordat zij minder te besteden hebben, veelal op zoek gaan naar voordelige alternatieven om toch lekker weg te kunnen. In 2012 heeft dit geresulteerd in kortere vakanties en wat dichter bij huis.(1) Ecamp verwacht dat deze trend zich verder ontwikkelt. Want een wat kortere campingvakantie dicht bij huis kan minstens net zo leuk zijn, zeker met kinderen.

Ruim aanbod aan korte vakanties
In het assortiment van Ecamp zijn 35 campings te vinden waar men voor een korte periode in een huuraccommodatie kan recreëren. De bestemmingen zijn Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk, Italië, Kroatië, Noorwegen en Engeland. De mogelijkheden bestaan uit een weekend (overnachting op vrijdag, zaterdag en zondag) of een midweek (van maandag tot en met vrijdagochtend).

Uit het ContinuVakantieOnderzoek 2012 kwam Duitsland naar voren als nummer een vakantieland onder de Nederlanders. Hier zijn Südsee Camp (Lüneburger Heide, verblijf in een stacaravan) en camping Geesthof (Niedersachsen, verblijf in een sfeervolle houten chalet) leuke opties om te kamperen.
In de Benelux heeft men keuze uit 16 campings waaronder Camping Roland (Limburg, verblijf in een stacaravan of een Experience luxe safaritent met badkamer) en Park Molenheide (Belgisch Limburg, verblijf in een chalet).
Wie iets verder weg geen probleem vindt en eens wat anders wil, zou aan Engeland moeten denken. Bijvoorbeeld Hendra Holiday Park (Cornwall, verblijf in een luxe stacaravan), een van de grootste parken in Cornwall op korte afstand van gouden stranden. Het vakantiepark heeft voortreffelijke, bekroonde faciliteiten en het hele jaar entertainment.

Shortbreak combineren met een stedentrip
Verblijven in de buurt van een grote stad is een andere trend. Ecamp heeft diverse mogelijkheden in de buurt van wereldsteden als Parijs, Barcelona en Rome. Maar denk ook eens aan Brugge, Cannes of Venetië. Zo kan het bruisende stadsleven afgewisseld worden met de rust van de camping, kunnen de kids nog even lekker buiten spelen terwijl het avondeten wordt bereid in het vakantiehuisje.

Accommodaties naar ieders wens
Ook ten aanzien van het accommodatietype is er voldoende variatie. U zou het misschien niet direct verwachten, maar een verblijf in een luxe stacaravan met alle denkbare, moderne voorzieningen doet niet onder aan een gemiddeld vakantiehuisje. Ecamp voorziet met een aanbod van stacaravans, chalets, bungalows en experience accommodaties in de brede vraag van het publiek.

Meivakantie wint aan populariteit
Er is een duidelijke verschuiving zichtbaar van het hoogseizoen naar de meivakantie. Niet vreemd, deze periode valt in het laagseizoen en men profiteert daardoor van aantrekkelijke tarieven en vaak ook extra voordeel zoals gratis nachten. Bovendien hebben veel scholen twee aaneengesloten weken vrij tijdens de meivakantie, dus ook voor gezinnen die langer op vakantie willen, is dit een interessante optie.

Over Ecamp
Ecamp is in 2003 opgericht voor de Nederlandse markt en richt zich op de bemiddeling van gehuurde campingaccommodaties op campings in twaalf Europese landen. Ecamp wil haar klanten geslaagde campingvakanties bezorgen door zekerheid te bieden bij het maken van de juiste keuze voor een campingvakantie. Deze zekerheid wordt geboden door het verschaffen van uitgebreide objectieve productkennis, het delen van persoonlijke ervaringen en het samenstellen van een zorgvuldig geselecteerd en gevarieerd aanbod.

Ecamp maakt onderdeel uit van de camping divisie van Cox & Kings, de langst bestaande reisorganisatie ter wereld en beursgenoteerd in Mumbai, India. Ecamp is aangesloten bij de ANVR, het Calamiteitenfonds en de Stichting Garantiefonds Reisgelden.

(1): Bron: ContinuVakantieOnderzoek 2012 van NBTC-Nipo Research
Links:
Bijlage:
Organisatie info:
												Ecamp

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:
Dit persbericht kunt u ook vinden op:

Voor meer informatie en beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Ecamp:

Contactpersoon:	Angelique van Elk, Corporate Communications
Telefoon:		+31 (0)33 460 27 24
E-mail:		angeliquevanelk@ecamp.nl

Bezoekadres: 	Zuidsingel 22, 3811 HB Amersfoort