Startupweekend 2013: the Engaged Edition
Dit is een origineel bericht van High Tech Campus Eindhoven
1, 2 & 3 maart, High Tech Campus Eindhoven
STARTUPWEEKEND 2013: the Engaged Edition

Eindhoven, 16 januari 2013 - High Tech Campus Eindhoven is voor de derde maal gastheer voor StartupWeekend, het evenement waarbij deelnemers in tijd van één weekend een nieuw bedrijf uit de grond stampen. Deze aflevering kreeg als titel 'The Engaged Edition' en bevat daarmee de uitdaging aan de deelnemers om te gaan werken aan vindingen en bedrijfsideeën die echt iets betekenen voor de wereld. Het eerste weekend van maart is de gelegenheid om dromen om te zetten in werkelijkheid.

De uitdaging
Startupweekend Eindhoven legt een stevige uitdaging neer voor startende ondernemers. Immers de meeste eenvoudige 'problemen' hebben we nu wel opgelost. Iedereen kan tegenwoordig arty foto's maken en die eenvoudig delen met anderen. De sfeerverlichting in de woonkamer kun je met je smartphone managen in alle kleuren van de regenboog. En op elk moment van de dag kun je je 'vrienden' laten weten wat je denkt, doet of voelt. Erg handig allemaal, maar nu is het tijd om de echte uitdagingen aan te pakken. Vandaar: de 'Engaged Edition'.

In 54 uur van idee tot bedrijf
Heb jij ideeën over hoe je het leven van mensen aangenamer, gezonder & gelukkiger kunt maken? Heb jij een oplossing voor een duurzame wereld voor ogen die anderen nog niet zien? Bruis je van de energie om jouw ideeën om te zetten in een bedrijf, dan is StartupWeekend je op het lijf geschreven! En ook zonder eigen pitch is deelname mogelijk, bijvoorbeeld als lid in een van de teams die de competitie met elkaar aangaan.
In slechts 54 uur stampen de deelnemers een brand new venture uit de grond. Zij vormen teams met gelijkgestemden en vertalen hun ideeën in een concreet businessplan, prototype of mock-up. Op zondagavond presenteren de teams hun plan aan de jury en winnen daarmee misschien één van de topprijzen (business coaching, bedrijfsruimte, startkapitaal). Veel belangrijker is natuurlijk dat de deelnemers na dit weekend 'in business' zijn.

Een formule met effect
Deelnemers kunnen in de voetsporen treden van de heren van Watertrade die in één weekend - gebaseerd op een verlopen patent - een bedrijf creëerden dat mensen in arme gebieden van schoon drinkwater voorziet. Of van team 'Where is Granny' dat de ambitie heeft om de zorg te innoveren. Startupweekend bewijst wereldwijd een werkende formule te zijn waar talloze startups hun startpunt vonden. High Tech Campus Eindhoven ondersteunt het fenomeen graag omdat het van mening is dat de innovatiekracht van startups van groot belang is bij het creëren van oplossingen op maatschappelijke uitdagingen.

Meer over Startupweekend Eindhoven
Meer over High Tech Campus Eindhoven