NOAB royeert 9 leden en plaatst 5 leden terug naar aspirantstatus
donderdag 10-01-2013 14:22
Dit is een origineel bericht van Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen (NOAB)
De Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen (NOAB) heeft begin 2013 negen van haar bijna 1000 aangesloten kantoren geroyeerd en vijf kantoren teruggeplaatst naar de zogeheten aspirantstatus. Dat is het resultaat van het handhaven van de kwaliteitseisen. Net als vorig jaar, toen 27 kantoren geroyeerd werden, pakt de branchevereniging hiermee door in het bewaken van het kwaliteitskeurmerk.

Diverse redenen
De royementen hebben diverse achtergronden. Sommige kantoren hebben niet voldaan aan de lidmaatschapsvereisten. Andere kantoren hebben de benodigde dossierstukken niet tijdig ingeleverd of een opleiding niet afgemaakt binnen de daarvoor gestelde termijn.

Het terugplaatsen van de vijf leden naar de aspirantstatus is het gevolg van de verplichte permanente educatie. De betreffende leden hebben niet voldaan aan de eisen die hiervoor gelden. De terugplaatsing naar aspirantstatus heeft onder andere tot gevolg dat deze leden zich niet mogen uitgeven als NOAB-lid en niet mee kunnen doen aan Horizontaal Toezicht via NOAB.

Kwaliteitskeurmerk NOAB
De Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen is een branchevereniging met 1000 aangesloten kantoren. Door het ontbreken van een wettelijk kader voor de achterban van NOAB geldt het kwaliteitskeurmerk reeds jaren als de norm voor zelfregulering in de markt. Zo worden leden bij aanvang en periodiek onderworpen aan een (her)kwalificatie. De aangesloten administratie- en belastingadvieskantoren bedienen tezamen ongeveer 125.000 ondernemers in het MKB-segment. NOAB staat voor het ontzorgen en het genereren van voordelen voor haar leden, het vasthouden en vergroten van een onderscheidende marktpositie van haar leden en het borgen van het kwaliteitskeurmerk.
Organisatie info:
												Nederlandse Orde van Administratie- en Belastingdeskundigen (NOAB)

Contactpersoon is de heer M. Hamer, directeur strategie en beleid van NOAB,
telefoonnummer 06- 22819071 of michel@noab.nl. Meer informatie over NOAB op www.noab.nl.

Deel persbericht op:
Permanente link:
Stuur door:
Persberichten van deze organisatie: