CZ groeit met 45.000 verzekerden en ziet weinig overstappers
donderdag 10-01-2013 18:07
Dit is een origineel bericht van CZ
Het label CZ is in 2012 met ruim 45.000 verzekerden gegroeid. Slechts 3,5 procent stapte over naar een andere zorgverzekeraar. Dat is veel minder dan het voorlopig overstappercentage van 7,5 procent dat koepelorganisatie Zorgverzekeraars Nederland (ZN) deze week bekendmaakte. Meer verzekerden vroegen om advies over hun pakket. CZ werd de laatste dagen van het jaar ruim 30 procent meer gebeld dan het jaar ervoor.

Klein percentage kiest voor vrijwillig eigen risico
Van het totale verzekerdenbestand van het label CZ (2,6 miljoen verzekerden) kiezen nog altijd ruim 2,4 miljoen verzekerden niet voor een vrijwillig eigen risico. Het aantal mensen dat wel een vrijwillig eigen risico heeft, is gegroeid met 70.000 verzekerden en is daarmee 2% hoger dan vorig jaar.

92 procent houdt aanvullende verzekering gelijk
92 procent van de verzekerden houdt de dekking in de aanvullende verzekering gelijk aan vorig jaar. 175.000 verzekerden kozen ervoor zich minder uitgebreid aanvullend te verzekeren (7 procent). 2 procent (50.000 verzekerden) verzekerde zich juist bij.
Organisatie info:
												CZ

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Els Potma, prsvoorlichter CZ, tel: 06 12 32 95 24.

Deel persbericht op:
Permanente link: