Blitse outfit voor renners van Team3M
donderdag 10-01-2013 10:01
Dit is een origineel bericht van 3M Nederland B.V.
Op 11 oktober ging 3M Benelux in zee met Cycling Center voor de sponsoring van hun continentale wielerploeg, die vanaf nu onder de naam Team3M wedstrijden rijdt. Team3M mikt er vooral op om jonge talenten te begeleiden bij de ontwikkeling van hun wielercarrière. Het past immers in de ambitie en de bedrijfsfilosofie van 3M om mensen de kans te geven om hun talenten te ontwikkelen en te benutten.

Team3M stelde de nieuwe outfit voor waarmee de 33 renners straks de weg op gaan. De vormgeving van de verschillende kleurvakken en tekeningen is ontleend aan verschillende 3M-producten, die zodanig werden uitvergroot dat ze op wielen lijken. Om de cirkels te vullen werd geopteerd voor patronen die ook al terug te vinden zijn in heel wat 3M-producten. Het design is dus echt heel specifiek voor 3M. Als baseline is gekozen voor 'making progress possible' en dat slaat uiteraard niet alleen op de 33 renners van het jonge wielerteam, maar ook op de bedrijfsfilosofie van 3M.

Geel-zwart-wit
Inzake kleuren werd geopteerd voor kleuren die opvallen in het peloton: geel, zwart en wit. Door middel van 'crowdsourcing' hebben we achterhaald wat de fans het best bij 3M vonden passen.Het rode 3M-logo contrasteert mooi met de witte achtergrond en past perfect bij de andere kleuren. Het wit werd van de randen van de uitrusting geweerd om betere resultaten te krijgen bij foto- of video-opnames bij daglicht. Om een zo goed mogelijke zichtbaarheid te krijgen werd overigens gebruikgemaakt van de eigen 3M-technologie 'Visual Attention Service' (VAS). Met VAS werd de look and feel van de 3M-uitrusting geoptimaliseerd en dat leidde uiteindelijk tot een blitse en erg opvallende outfit. Daarnaast werd er ook rekening mee gehouden dat de shirttekeningen toepasbaar moeten kunnen zijn op verschillende dragers.
Volg ons op: http://www.facebook.com/Team3m
Links:
Organisatie info:
												3M Nederland B.V.

Voor meer informatie over of beelden van Team3M kunt u contact opnemen met Kathleen Croes - kcroes@mmm.com of +32 2 722 51 76.