Stichting Natuurkampeerterreinen lanceert Kamperen app
donderdag 10-01-2013 16:38
Dit is een origineel bericht van Stichting Natuurkampeerterreinen
Onlangs verscheen de nieuwe editie van Het Groene Boekje, de kampeergids met alle Natuurkampeerterreinen van Nederland. Tegelijk met het verschijnen van de gids lanceert Stichting Natuurkampeerterreinen een gratis app met de locaties, faciliteiten en foto's van de terreinen.

Met de nieuwe Kamperen app hoopt Stichting Natuurkampeerterreinen tegemoet te komen aan de toenemende vraag naar een digitale versie van Het Groene Boekje. 'Vooral rondtrekkende fietsers en wandelaars lieten blijken dat ze liever geen papieren gids meenemen op reis ', zegt Marieken Nieuwdorp, directeur van Stichting Natuurkampeerterreinen. 'Met de app kunnen kampeerders gemakkelijk zoeken naar Natuurkampeerterreinen in de buurt, en de route ernaartoe plannen. Daarnaast kunnen ze via zoekfilters hun voorkeur voor bepaalde faciliteiten aan- of uitzetten.'

De Kamperen app is voor iedereen met een iPhone of een Androidtoestel gratis te downloaden in de betreffende app stores. De Natuurkampeerkaart blijft verplicht op de Natuurkampeerterreinen. Dit jaar zit deze nog achter in Het Groene Boekje. Vanaf volgend jaar is de kaart ook los verkrijgbaar, zodat men niet per se elk jaar een papieren gids hoeft aan te schaffen. 'Dit past goed bij ons streven een zo duurzaam mogelijke organisatie te zijn,' verklaart Nieuwdorp, 'maar dat wil niet zeggen dat Het Groene Boekje verdwijnt. Uit een enquĂȘte onder meer dan 2000 natuurkampeerders in 2011 bleek dat het merendeel nog altijd met veel plezier van Het Groene Boekje gebruikmaakt. Dat willen we graag zo houden. De gids verdwijnt dus niet, maar we willen mensen wel de optie bieden om de gids niet te ontvangen.'

In 2013 zijn er 134 erkende Natuurkampeerterreinen in Nederland. Deze terreinen liggen altijd in of bij een natuurgebied en zijn bijzonder geschikt voor zowel rustzoekers als actievelingen die graag fietsen of wandelen in de natuur.

Het Groene Boekje met de Natuurkampeerkaart kost 14,95 euro en is te koop op de Natuurkampeerterreinen, bij ANWB, Bever en reisboekwinkels en op www.natuurkampeerterreinen.nl.
Links:
Bijlage:
Organisatie info:
												Stichting Natuurkampeerterreinen

Meer informatie en/of beeldmateriaal verkrijgbaar bij:
Stichting Natuurkampeerterreinen
Anoek van der Leest
E-mail: info@natuurkampeerterreinen.nl

Deel persbericht op:
Permanente link:
Stuur door:
Persberichten van deze organisatie: