Pieter van Geel nieuwe voorzitter Nederlandse vereniging FWS
dinsdag 08-01-2013 10:37
Dit is een origineel bericht van Nederlandse vereniging Frisdranken, Waters, Sappen
Pieter van Geel is per 1 januari benoemd tot nieuwe voorzitter van de Nederlandse vereniging Frisdranken, Waters, Sappen (FWS). De voormalig staatssecretaris en CDA-fractievoorzitter neemt hiermee het stokje over van Bob Grijpstra, die sinds januari 2011 de rol van voorzitter vervulde.

De heer Van Geel beklede tijdens zijn loopbaan meerdere politieke functies. Zo werd hij in mei 2002 benoemd tot staatssecretaris van Volkshuisvesting, Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer (VROM). Deze functie heeft hij ook vervuld in de Kabinetten Balkenende II en III. Van 2007 tot 2010 was de Brabantse politicus, fractievoorzitter van het CDA in de Tweede Kamer.

Raymond Gianotten, directeur FWS, is verheugd met de komst van de nieuwe voorzitter: "Pieter van Geel is door zijn eerdere functies zeer goed bekend met het complexe maatschappelijke speelveld waarin onze branche opereert. In zijn rol als staatssecretaris van VROM was hij verantwoordelijk voor het verpakkingendossier, een thema dat ook voor de FWS relevant is. Maar ook in dossiers als verantwoord gewicht en duurzaamheid is zijn ervaring op het bestuurlijke en politieke vlak van grote toegevoegde waarde voor de FWS. Ik ben er van overtuigd dat de heer Van Geel zijn nieuwe rol snel, vakkundig en op geheel eigen wijze vorm zal geven."
Links:
Organisatie info:
												Nederlandse vereniging Frisdranken, Waters, Sappen

-        De Nederlandse vereniging Frisdranken, Waters, Sappen (FWS) is de branche organisatie voor de frisdranken-, water-, sappen- en siropenindustrie. Bij de FWS zijn alle in Nederland gevestigde producenten van frisdranken, waters, sappen en siropen aangesloten. Evenals een aantal buitenlandse fabrikanten met verkoopkantoren in Nederland. Een uitgebreid overzicht van al onze leden vindt u op onze website www.fws.nl.
-        Voor meer informatie over het persbericht kunt u contact opnemen met Eveline Graus: egraus@dranken.org en 070 318 07 10.