Ideeënwedstrijd rond Het Nieuwe Wonen in 2020
dinsdag 08-01-2013 16:20
Dit is een origineel bericht van BV Paleiskwartier
Meedenken over het ideale wonen in de toekomst. Het kan de komende weken, tot 28 februari om precies te zijn. BV Paleiskwartier heeft het initiatief genomen voor een ideeënwedstrijd waarbij deelnemers co-architect worden van een toekomstige woonplek. De vijf meest opvallende, vernieuwende en sprankelende suggesties maken kans daadwerkelijk deel uit te maken van een nieuw ontwerp in de moderne wijk Paleiskwartier in 's Hertogenbosch. Met de wedstrijd wil BV Paleiskwartier de woonconsument uitdagen creatief mee te denken.

Wonen krijgt een nieuwe lading
Hoe zien de ideale leefomgeving en woning er over een paar jaar uit? Pakweg in 2020. Is alles hightech, is iedere parkeerplaats een oplaadplek voor je auto, wonen we in appartementen met hotelservice, passen ruimtes zich in huis flexibel aan naar de behoefte van het moment of levensfase? Hoe ziet de buurt er uit? Wonen krijgt, geïnspireerd door techniek en veranderende behoeften, een nieuwe lading. Gemak, maar vooral je thuisvoelen op een plek die met je meegroeit, worden belangrijker.

Vakjury
Een vakjury beoordeelt alle inzendingen, de vijf winnende ideeën krijgen een plaats in de expositie Het Nieuwe Wonen in het Infocentrum Paleiskwartier in 's Hertogenbosch en worden beloond met een IKEA cadeaupas van Euro 50. Het is de bedoeling deze ideeën uit te voeren in een toekomstig appartementengebouw in het Bossche Paleiskwartier.

Online ideeën delen
Door de inzendingen op het ideeënprikbord van www.woon-in2020.nl te plaatsen, kan er online gereageerd worden en ontstaan wellicht spannende co-creaties. Extra inspiratie kunnen deelnemers opdoen via verschillende linkjes die nu al op de website zijn geplaatst. Binnenkijken bij creatievelingen, omgaan met kleine ruimtes en de bijdrage die hightech straks biedt in woonplezier, bieden aanknopingspunten genoeg.

Meedenken over het Nieuwe Wonen kan tot 28 februari 2013, de bekendmaking van de winnende ideeën is op 15 maart. Op www.woon-in2020.nl zijn alle voorwaarden voor deelname terug te vinden.
Links:
Organisatie info:
												BV Paleiskwartier

Meer informatie (niet voor publicatie):
Woon-in 2020 is een initiatief van BV Paleiskwartier en heeft als doel om samen met de  woonconsument het ultieme woongebouw voor de nabije toekomst te creëren. Dit co-creatie project heeft een online platform waar mensen worden geïnspireerd en uitgedaagd hun ideeën te delen. Het is de bedoeling de verkregen input daadwerkelijk te gebruiken voor de realisatie van een toekomstig project in de wijk Paleiskwartier in 's-Hertogenbosch.

Wilt u meer weten over Woon-in 2020? Neem dan contact op met Thore Fluit van Credo Integrale Planontwikkeling BV via 026-334 30 88 of tfluit@credo-ip.nl. Daarnaast kunt u voor meer informatie naar www.woon-in2020.nl , www.facebook.com/woonin2020 of www.twitter.com/woonin2020

Deel persbericht op:
Permanente link:
Stuur door:
Persberichten van deze organisatie: