Senatoren nemen de tram
vrijdag 04-01-2013 09:49
Dit is een origineel bericht van Kabinet Gevolmachtigde Minister van Aruba
Oranjestad, 4 januari - Leden van de Eerste Kamercommissie voor Koninkrijksrelaties hebben donderdag tijdens hun werkbezoek aan Aruba als een van de eersten gebruik gemaakt van de tram die sinds deze week door Oranjestad rijdt. De tram is vooral bedoeld om de ruim 1 miljoen toeristen die het eiland jaarlijks trekt gratis naar de belangrijkste winkelstraat Caya Grandi te brengen. De komst van de tram maakt deel uit van een omvangrijk investeringsprogramma van de Arubaanse overheid om steden en wijken te revitaliseren. Minister-president Mike Eman informeerde de Eerste Kamerdelegatie - bestaande uit commissievoorzitter Marijke Linthorst (PvdA), Sophie van Bijsterveld (CDA), Peter van Dijk (PVV), Ruard Ganzevoort (GroenLinks), Nanneke Quik-Schuijt (SP) en Ben Swagerman (VVD) - onder meer over de ingrijpende hervormingen die zijn kabinet doorvoert om de gevolgen van de wereldwijde crisis te lijf te gaan. Het op diversificatie gerichte beleid waarbij Aruba zich positioneert als hub in het handelsverkeer tussen Europa en Latijns Amerika werpt zijn vruchten af. De Arubaanse economie zal dit jaar met ruim 5% groeien. De premier zei te verwachten het begrotingstekort volgend jaar te hebben gereduceerd tot maximaal 3% en vanaf 2017 geheel te hebben geëlimineerd. Aruba Eman lichtte de senatoren ook in over het streven om van Aruba het eerste land in de wereld te maken dat (vanaf 2020) volledig op uit wind en zon gewonnen energie is overgestapt. De zojuist in gebruik genomen tram rijdt dan ook op met groene energie geladen accu's.
Organisatie info:
												Kabinet Gevolmachtigde Minister van Aruba