Jan Slagter verkozen tot Nestor van het Jaar 2012
vrijdag 04-01-2013 15:02
Dit is een origineel bericht van Unie KBO
Jan Slagter, oprichter en voorzitter van omroep Max, is met overtuigende meerderheid door de lezers van het magazine Nestor uitgeroepen tot Nestor van het Jaar. De leden van de grootste seniorenorganisatie, de Unie KBO, vinden Slagter de meest aansprekende persoon voor senioren in het land. Hij kreeg 53% van de stemmen en liet daarmee de nummer twee, koningin Beatrix, die 11% van de stemmen kreeg, ver achter zich.

De Unie KBO telt ruim 200.000 leden. Zij reageerden massaal op deze eerste verkiezing tot Nestor van het Jaar. Onder een Nestor verstaan zij iemand die zich sterk maakt voor de senioren in Nederland, die klaarstaat voor anderen met wijze raad en die een voorbeeldfunctie heeft. De leden hadden zelf kandidaten aangedragen voor de stemlijst die in het decembernummer van Nestor, het magazine van de Unie KBO stond.

Behalve de koningin, kregen ook Huub Oosterhuis , André Rieu, bisschop De Korte en Simonis, Mies Bouwman en seniorenpastor Adri Verweij veel stemmen van de KBO-leden. Maar niemand kreeg er zoveel als Jan Slagter. De omroepvoorzitter van Max liet weten zeer verguld te zijn met deze uitslag. Hij ontvangt aanstaande maandag 7 januari uit handen van KBO-bestuurslid Gerard Knoop het Nestor-uiltje dat bij deze benoeming hoort. Het bronzen beeldje van een uiltje is vervaardigd door kunstenaar Frans van Straaten.

Jan Slagter is de eerste Nestor van het Jaar. De verkiezing zal jaarlijks gehouden worden.

Over de Unie KBO
De Unie KBO is met ruim 200.000 leden de grootste, onafhankelijke seniorenorganisatie van Nederland. De Unie KBO komt op voor de belangen van senioren, met name op het terrein van zorg, welzijn, inkomen en koopkracht. Daarnaast biedt de Unie KBO haar leden diverse diensten, services en voordelen aan. Meer informatie over de Unie KBO: www.uniekbo.nl
Links:
Organisatie info:
												Unie KBO

Voor meer informatie over dit persbericht kunt u contact opnemen met woordvoerder Arno Heltzel van de Unie KBO, telefoon 073-6123475, mobiel 06-51295294.

De uitreiking van het Nestor-uiltje is op maandag 7 januari om 15.00 uur op het Media Park (Studio 21, Sumatralaan 45) in Hilversum. Wilt u hierbij aanwezig zijn, neem dan contact op met Anne van Pinxteren van omroep MAX, telefoon 035-677 5458, mobiel 06-22450960.

Deel persbericht op:
Permanente link:
Stuur door:
Persberichten van deze organisatie: