Vrouw sjouwt gemiddeld 2,4 kilo handtas mee
donderdag 03-01-2013 13:52
Dit is een origineel bericht van beslist.nl
De gemiddelde handtas weegt 2,4 kilo en bevat sleutels, een telefoon, een portemonnee en iets te eten of te drinken. Dat blijkt althans uit straatonderzoek van vergelijkingswebsite Beslist.nl. De onderzoekers vroegen aan een groot aantal vrouwen toestemming om een kijkje in hun handtas te nemen.

Ruim driekwart van alle tassen bevat sleutels en een portemonnee. Ook een telefoon (66%), zakdoekjes (52%) en een pen of potlood (48%) worden vaak van huis meegenomen. De verplichte ID-kaart of paspoort blijft daarentegen echter vaak thuis.

Make-up
In bijna de helft van de onderzochte handtassen werd lippenbalsem of lippenstift aangetroffen, waarmee lippenproducten de meest voorkomende verzorgingsproducten in een handtas zijn. Overige make-upsoorten (39%) zijn verrassend genoeg in lang niet iedere handtas te vinden.

Zware tas
In de volste tas zaten 32 items, uit de kleinste handtas werden vijf producten geschud. De zwaarste handtas woog maar liefst 9 kilo, terwijl nog geen 5% van de tassen minder dan 1 kilo woog. De gemiddelde vrouwenhandtas weegt 2,4 kilo.

De dalende trend van rokende vrouwen, die volgens Stivoro is ingezet, is ook in handtassen terug te vinden. Slechts 5% van de deelneemsters aan het onderzoek had sigaretten in haar tas.

De meest opmerkelijke voorwerpen die tijdens het onderzoek werden aangetroffen in een handtas waren een tennisbal, een barbiepop, handboeien en een busje pepperspray.

Meer resultaten uit het onderzoek zijn te lezen op: http://www.beslist.nl/info/handtasonderzoek-beslistnl.html

Over Beslist.nl
Beslist.nl is in 2005 gestart als prijsvergelijkingssite en is sindsdien gevestigd in Arnhem. In mei 2011 hebben zij de markt opengegooid door te kiezen voor een gratis instapmodel. Hiermee is het ook voor kleine webwinkels mogelijk om hun assortiment op te laten nemen. Beslist.nl behoort al geruime tijd tot de grootste vergelijkingssites van Nederland. De Arnhemse vergelijkingssite heeft 40 medewerkers in dienst, in Nederland en België.

-Dagelijks ruim 300.000 unieke bezoekers
-20 procent uniek bereik van Nederlandse internetpopulatie waarvan 1 op de 4 vrouw.
-5.800 webwinkels
-Meer dan 450.000 (video)reviews van klanten en experts
-Met 15 miljoen artikelen het grootste aanbod van Nederland en België
Links:
Organisatie info:
												beslist.nl

Mocht u vragen hebben over dit bericht of over de website beslist.nl, dan kunt u contact opnemen met:
Dave van den Berg,
telefoonnummer 026 ­ 319 0410