Triodos Bank versterkt team Landbouw&Voeding met Michiel Wagener
donderdag 03-01-2013 14:37
Dit is een origineel bericht van Triodos Bank N.V.
Zeist, 3 januari 2013 - Triodos Bank Nederland heeft haar team Landbouw&Voeding versterkt met Michiel Wagener. Hij zal zich als verantwoordelijke voor het team inzetten voor de verdere uitbouw van de kredietportefeuille, met financieringen aan de gehele keten in de landbouw- en voedingsector. Michiel is op 2 januari 2013 in dienst getreden bij de bank.

Michiel Wagener (1972) studeerde aan de HAS Den Bosch en werkte na eerst vijf jaar zelf ervaring te hebben opgedaan in de agribusiness, twaalf jaar als agrarisch expert voor achtereenvolgens ABN AMRO en Deutsche Bank. Daar was hij in zijn laatste functie verantwoordelijk voor het agrarisch team Zuid-Nederland. Daarnaast brengt hij zijn kennis en ervaring in bij studieprojecten aan de HAS Den Bosch en is hiermee coach van toekomstige ondernemers in de agrarische sector.

Een van de grote vraagstukken van deze tijd is hoe de wereldbevolking kan worden gevoed zonder de uiterst dunne laag vruchtbare grond rondom de aarde uit te putten. Michiel Wagener: "Lang niet iedereen is het daar over eens, en mogelijk is er ook niet één antwoord op te geven. Maar in de optiek van Triodos Bank is biologische landbouw nog steeds de beste benadering van deze vraag. De financieringskeuzen die wij als banken op dit moment maken, zijn hoe dan ook van grote invloed op de kwaliteit van de voedselproductie in de komende decennia. Je ontkomt er ook als financier dus gewoon niet aan keuzen te maken die ook op de langere duur zijn vol te houden."

Duurzame landbouw erkent de relatie tussen het milieu, onze gezondheid en het voedsel dat wij eten. Duurzame boeren vermijden het gebruik van chemische bestrijdingsmiddelen en kunstmest, en hanteren strenge normen voor het welzijn van dieren. Triodos Bank is al ruim dertig jaar als financier betrokken bij uiteenlopende initiatieven met maatschappelijke meerwaarde in de gehele voedselketen, van productie en verwerking tot de handel en verkoop.

Over Triodos Bank:
Triodos Bank NV is een onafhankelijke bank die sinds haar oprichting in 1980 staat voor duurzaam en transparant bankieren. Triodos Bank financiert bedrijven, instellingen en projecten met een meerwaarde op sociaal, ecologisch en cultureel gebied, daartoe in staat gesteld door spaarders en beleggers die kiezen voor maatschappelijk verantwoord ondernemen en een duurzame samenleving.
Triodos Bank lanceerde het eerste groenfonds en cultuurfonds van Nederland en is wereldwijd een autoriteit op het gebied van microfinanciering in ontwikkelingslanden.
De bank heeft vestigingen in Nederland, België, het Verenigd Koninkrijk, Spanje en Duitsland.

In 2009 is Triodos Bank verkozen tot duurzaamste bank ter wereld. Deze toonaangevende prijs is toegekend vanwege het leiderschap en de innovatieve kracht die Triodos Bank al 30 jaar toont bij het integreren van duurzaamheid in al haar activiteiten. De FT Sustainable Banking Award wordt toegekend door een internationale jury samengesteld op initiatief van de Financial Times en IFC, onderdeel van de Wereld Bank.
Links:
Organisatie info:
												Triodos Bank N.V.

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met:
Triodos Bank Nederland, Maarten Thijs
Telefoon 030 693 6562 (direct) of 06 5390 8139 (mobiel)
Email: maarten.thijs@triodos.nl

Deel persbericht op:
Permanente link:
Stuur door:
Persberichten van deze organisatie: