Primera beste verkoopweek ooit
vrijdag 28-12-2012 12:00
Dit is een origineel bericht van Coöperatie Primera b.a.
Winkelketen Primera heeft in de week voor Kerst de hoogste omzet én klantenaantal ooit behaald. In deze week werd de magische grens van 25 miljoen euro omzet doorbroken. Meer dan ooit stelde de consument de aankopen tot het laatste moment uit, maar realiseert de winkelketen óók cumulatief een positieve omzetindex.

De belangrijkste veroorzakers van deze stijging zijn met name cadeaukaarten, wenskaarten, tijdschriften, boeken en agenda's & kalenders. "De consument weet de Primera winkels steeds beter te vinden op de cadeaumomenten, daarmee slagen wij uitstekend in onze gekozen strategie", aldus Gert van Doorn, commercieel directeur Primera. Opvallend is de jaarlijkse stijging op stijging in de categorie cadeaukaarten en de combinatieaankopen met de overige assortimenten, waarvan wenskaarten de grootste uitschieter is gevolgd door tijdschriften. Ondanks de toegenomen concurrentie weet Primera, marktleider cadeaukaarten, de omzet in deze cadeaumaand nog verder te laten groeien.

De drukte in de ruim 450 winkels wordt de komende dagen nog niet minder met de Oudejaarstrekking van de Staatsloterij in volle verkoop. Daarmee verwacht de winkelketen het jaar ook cumulatief positief af te sluiten.
Links:
Bijlage:
Organisatie info:
												Coöperatie Primera b.a.

Deze persinformatie wordt u toegestuurd door Coöperatie Primera b.a.. Voor extra informatie, interviews en/of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Christel Teeuwen - van der Pol, info@primera.nl of 0418 - 65 10 07

Over Primera
Coöperatie Primera b.a. is een organisatie van, voor en door zelfstandige ondernemers, opgericht in 1991. Naast de inmiddels ruim 450 aangesloten zelfstandige ondernemers kent Coöperatie Primera b.a. twee participanten. Dit zijn British American Tobacco The Netherlands B.V. en Agio Cigars. De participanten ondersteunen de coöperatie. Alle activiteiten van Coöperatie Primera b.a. zijn gericht op het commerciële en bedrijfseconomische succes van de zelfstandige ondernemers, die dan ook de meerderheid van de aandelen in eigendom hebben.