Klanten BAS Energie ondervinden geen hinder van faillissement Trianel
maandag 24-12-2012 16:35
Dit is een origineel bericht van BAS Energie
Trianel Energie heeft vandaag haar faillissement aangekondigd. BAS Energie is een van de partijen die gebruik maken van de leveringsvergunning van Trianel voor de levering van energie. Klanten hoeven zich geen zorgen te maken: BAS Energie zorgt voor continuïteit en zekerheid in de levering van elektriciteit en gas.

Alhoewel BAS samenwerkt met Trianel, bedient BAS sinds januari 2012 geheel zelfstandig afnemers van elektriciteit en gas. De NMa zal een noodregeling aankondigen waarin de levering van elektriciteit en gas gegarandeerd wordt. Arash Aazami, oprichter van BAS: "Het is spijtig dat deze toeleverancier in problemen verkeert, maar op onze klanten is dit niet van invloed. Wij blijven elektriciteit en gas leveren en werken aan de verduurzaming van de energiehuishouding van onze klanten. BAS werkt tot nu toe samen met Trianel op het gebied van groothandel en contacten met netbeheerders, maar alle zaken die met energielevering en administratie te maken hebben worden door BAS zelf uitgevoerd. Hiermee is de continuïteit voor alle klanten van BAS Energie gewaarborgd."

BAS heeft in de afgelopen maanden al een overstap naar een eigen vergunning en andere handelspartners voorbereid. Mogelijk ondervinden enkele andere partijen wel hinder van het faillissement van Trianel. Met de NMa wordt nu gekeken naar een oplossing die ook deze partijen en hun klanten dient, zodat ook voor hen de energielevering gewaarborgd wordt.

BAS Energie is opgericht in 2010 en stelt zich ten doel om energieafnemers te helpen om onafhankelijk worden van fossiele energiebronnen. Vanaf de start groeit BAS snel. Klanten zijn onder meer gemeentes, woningcorporaties, vastgoedbeleggers en ondernemingen.
Links:
Organisatie info:
												BAS Energie

Noot voor de redactie, niet voor publicatie
Voor meer informatie: BAS Energie, Arash Aazami, telefoon 010 - 453 59 05