Grolsch overhandigt 220.000 euro voor 3FM Serious Request
maandag 24-12-2012 15:19
Dit is een origineel bericht van Koninklijke Grolsch NV
Grolsch overhandigt 220.000 euro voor 3FM Serious Request

Bierbrouwer Grolsch heeft vanmiddag een cheque met het geweldige bedrag van 220.000 euro overhandigd in het Glazen Huis. De afgelopen maanden heeft Grolsch zich actief ingezet om zo veel mogelijk geld op te halen voor 3FM Serious Request. Het eindbedrag is tot stand gekomen door de verkoop van de speciale Grolsch 3FM Serious Request blikken, de P(L)OP Quiz in horeca, de inzamelingsactie van medewerkers, verschillende bijdragen van leveranciers en donaties via de Grolsch app.

De 3FM DJ’s Giel Beelen, Michiel Veenstra en Gerard Ekdom ontvingen de cheque begin van de middag uit handen van Wim Vermeulen en Leo Snippert, twee brouwers van Grolsch. Naast de cheque kregen zij drie unieke artikelen overhandigd voor de speciale veilingsite van 3FM Serious Request: drie originele brouwersjassen met daarop geborduurd de namen van de DJ’s. De DJ’s kunnen deze jassen voorzien van een handtekening en vanmiddag nog in de veiling doen voor een extra opbrengst.

Enthousiaste reacties
De speciale Grolsch 3FM Serious Request blikken zijn door consumenten enthousiast ontvangen. In totaal zijn 420.000 blikken met de tekst ‘Raise your can’ in in de markt gezet. Ook hebben vele consumenten een donatie gedaan via de Grolsch app op de Grolsch Live Facebook pagina. Daarnaast hebben onze leveranciers VPK Packaging, Holbox, Bolk Transport, Rexam, A&R Karton, Elroy Klee en Berendsen een bijdrage geleverd. Medewerkers hebben geld gedoneerd tijdens een hilarische playbackshow en vakantie uren ingeleverd.

Aanvullend aan dit mooie bedrag van 220.000 euro heeft Grolsch actief bijgedragen aan de Serious Talent Night in Poppodium Atak, de Krattenkerstboom op het Van Heekplein van studievereniging ConcepT en zijn donaties binnengekomen via de Layar app door het scannen van de Grolsch printadvertenties in het NRC. Deze bijdragen zijn rechtstreeks overgemaakt naar 3FM Serious Request.
Links:
Organisatie info:
												Koninklijke Grolsch NV

Redactionele informatie
Voor meer informatie en/of aanvullend beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

Koninklijke Grolsch N.V.
Helen ter Huurne
Afdeling Corporate Affairs
Tel: 053 – 48 33 407
Corporatecommunications@grolsch.nl
www.grolsch.nl
www.koninklijkegrolsch.nl

Over Grolsch
Koninklijke Grolsch N.V. is een onderneming met een historie die teruggaat tot het jaar 1615. Grolsch behoort daarmee tot één van de oudste en meest succesvolle brouwerijen van Nederland. Grolsch is actief op zowel de Nederlandse- als een groot aantal internationale drankenmarkten. Wereldwijd kent Grolsch een premium positionering, waarbij de unieke Grolsch waarden als onderscheidende smaak, topkwaliteit, traditie, aspiratie, authenticiteit en samen genieten centraal staan. Sinds 2004 is Grolsch gevestigd in een modern brouwerijcomplex in Enschede. Sinds 12 februari 2008 is Grolsch een dochteronderneming van SABMiller plc.

Over 3FM Serious Request
Met 3FM Serious Request zet 3FM zich in samenwerking met het Rode Kruis ieder jaar in voor een stille ramp. In de week voorafgaand aan de kerstdagen sluiten drie DJ's van 3FM zich zes dagen lang op in een glazen studio. Zij eten die dagen niets en maken 24 uur per dag live radio en televisie en zijn online te volgen. Het publiek kan tegen betaling verzoeknummers aanvragen en wordt uitgebreid geïnformeerd over de actie. Van 18 t/m 24 december 2012 gaan de drie DJ’s in het Glazen Huis in Enschede er alles aan doen om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor het terugdringen van babysterfte.