2013 jaar van de Creativiteit!
maandag 24-12-2012 17:47
Dit is een origineel bericht van De Beursorganisatie BV
Het jaar 2013 is uitgeroepen tot ‘jaar van de creativiteit’!
Dé Beursorganisatie heeft de lentekriebels al helemaal te pakken en roept 2013 uit tot ‘het jaar van de creativiteit’! De lente begint met een groot creatief feest in de Brabanthallen ’s-Hertogenbosch op 21, 22 en 23 maart. Met maar liefst twee creatieve beurzen: De Creatieve Hobby- en Handwerkdagen en de Knotsgekke Kaarten- en Scrapdagen. ‘Doe het lekker zelf!’ Dat is het motto.

De beginnende en doorgewinterde hobbyist kunnen hier terecht voor hun favoriete hobby. Starters inspireren we met een compleet overzicht van alle vormen van creatieve vrijetijdsbesteding.

Recessie prikkelt de creativiteit
Zo’n 200 exposanten staan te popelen om het voorjaar creatief te openen! Creativiteit mag weer. Ook de jeugd heeft de creativiteit omarmt en wil zich onderscheiden met zelfgemaakte kleding en accessoires. Gek genoeg levert ook de crisis een positieve bijdrage. In tijden van recessie wordt men immers creatiever. Men gaat zelf weer aan de slag om met creativiteit, oude materialen weer een nieuwe bestemming of uitstraling te geven.

Creatief, inspirerend, traditioneel, origineel, eigentijds of hip
Beide beurzen bieden inspiratie voor jong en oud. De laatste trends, technieken, materialen, demonstraties en workshops. De Handmade Divas, de crème de la crème op handwerkgebied, laten het publiek meegenieten van hun kennis en creativiteit. De mensen achter de bijzondere webwinkels van Metdehand.nl, hebben van hun hobby al hun beroep gemaakt. Ze presenteren originele zelfgemaakte producten, waarvan een deel ook als kant-en-klaar pakket te koop is.

Creativiteit voor het goede doel
Het publiek kan actief meedoen aan -of de inzendingen bewonderen van- creatieve wedstrijden: Maak een knotsgekke eierwarmer in de techniek van uw keuze of een originele kaart voor Moederdag. Na afloop worden de inzendingen verkocht voor een nader te bepalen goed doel.

Overzichtelijke presentatie in twee hallen
Op de Creatieve Hobby- en Handwerkdagen vindt men alles over haken, breien, borduren, punniken, papercraft, werken met glas, foam, zelfmaakmode, taarten, cupcakes, sieraden, originele huis, bloem- en groendecoraties maken, creatief recyclen en nog veel meer.
Op de Knotsgekke Kaarten- en Scrapdagen vindt men letterlijk alles dat nodig is voor de het maken van kaarten of het scrappen. Twee favoriete hobby’s met papier als basis.

Gezellige creatieve dag uit
Leuke frisse ideeën opdoen, lekker (work)shoppen en genieten? Alleen of met elkaar? De beurs staat garant voor een gezellige creatieve dag uit in het Brabantse Land! Uiteraard is er een aantrekkelijke aanbieding als men beide beurzen bezoekt. Kortom hobby in de breedste zin van het woord.

Praktische informatie
Kaarten aan de kassa per beurs € 8,00 p.p. Combiticket beide beurzen € 10 p.p. Kinderen t/m 3 jaar gratis. Kinderen van 4 t/m 12 jaar betalen € 5,- en krijgen daarvoor een aantal workshops én een tasje met verrassingen. Uiteraard komen kinderen altijd onder begeleiding van een betalende volwassene. Op www.hobbyenhandwerkdagen.nl of www.knotsgekkekaartendagen.nl vindt u straks het gevarieerde programma en het aanbod workshops.
Organisatie info:
												De Beursorganisatie BV

Noot voor de redactie (niet voor publicatie)

Vindt u het leuk om uw (lezers)publiek een korting op de entreeprijs, leuk cadeau of zelfs gratis entree aan te bieden? Voor creatieve ideeën en mogelijkheden staan we altijd open! Voor meer informatie en beeldmateriaal kunt u contact opnemen met Dé Beursorganisatie, Miranda Mosterd  tel: 0418-511164 of mailen naar miranda@debeursorganisatie.nl