Politie bouwt Topsport Selectie in de komende periode af
vrijdag 21-12-2012 15:31
Dit is een origineel bericht van Nederlands Politie Instituut
Politie bouwt Topsport Selectie in de komende periode af

De politie gaat op individuele basis afspraken maken met de huidige sporters van de Politie Topsport Selectie over hun toekomst. Waar mogelijk en wenselijk krijgen de sporters nog gelegenheid om, op parttime basis, hun sport te blijven beoefenen op hoog niveau. Na hun sportcarrière kunnen de sporters volgens afspraak aan de slag bij de politie.

Het huidige convenant met NOC*NSF wordt per 1 januari a.s. beëindigd. De politie gaat de komende jaren ook geen nieuwe topsporters aantrekken. De reden voor dit besluit is dat hiermee kosten worden bespaard.

Sporters bij politie

De politie begon in 2006 de samenwerking met NOC*NSF. Sinds die tijd hebben 26 sporters gebruik gemaakt van de mogelijkheid om topsport te combineren met politiewerk en ook na hun topsportloopbaan bij de politie aan de slag te gaan.

Op dit moment zijn nog twintig sporters werkzaam bij de politie, waarvan acht nog actief topsport beoefenen en twaalf ex-sporters fulltime werkzaam zijn binnen verschillende onderdelen van de politieorganisatie.

Sportieve successen

In de afgelopen jaren zijn bijzondere prestaties geleverd door de sporters van de Topsport Selectie, waaronder diverse Nederlandse, Europese en wereldtitels. Ook namen acht sporters deel aan twee Olympische Spelen. In 2008 won Femke Dekker (roeien) een zilveren Olympische medaille. Dit jaar nog pakte Kenny van Weeghel (Wheelen, atletiek) zilver bij de Paralympische Spelen en veroverde Teun Mulder (baanwielrennen) het brons op de Olympische Spelen.
Organisatie info:
												Nederlands Politie Instituut

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met woordvoering Nationale Politie via telefoonnummer 06-50559703

Deel persbericht op:
Permanente link:
Stuur door:
Persberichten van deze organisatie: