PartYcipatie: jongere neemt heft in eigen hand op feestjes & festivals
vrijdag 21-12-2012 12:00
Dit is een origineel bericht van Young Works BV
PartYcipatie: jongere neemt heft in eigen hand op feestjes en festivals

De top 10 jongerentrends voor 2013 voorspelt door Young Works

AMSTERDAM 12 december 2012

PartYcipatie, Sharifiction en de Internet University voeren de top 3 aan van trends onder jongeren tussen de 12 en 25 jaar. Elk jaar, vlak voor de kerstvakantie, voorspelt jongerencommunicatiebureau YoungWorks de top 10 jongerentrends voor 2013. Wat leeft er volgend jaar in die alsmaar veranderende jongerenwereld? Komend jaar staat voor jongeren ook in het teken van iets goeds doen met een tattoo en de viert de 24-uursmentaliteit hoogtij. De top 10 jongerentrends biedt inspiratie voor iedereen die met jongeren in aanraking komt. Bekijk de volledige trendlijst op www.blog.youngworks.nl.

Internet is de school en YouTube het klaslokaal
Het YoungWorks Trendteam, gevormd door voorlopende jongeren tussen de 13 en 26 jaar, verzamelt het hele jaar door trends en signalen vanuit de jongerenwereld op uiteenlopende gebieden zoals van gadgets en social media tot mode en muziek. Deze informatie, de resultaten uit eigen onderzoek en deskresearch vormen de basis voor de lijst. De top 10 jongerentrends belicht een aantal langlopende maatschappelijke trends geïllustreerd met actuele jongerenvoorbeelden.
De vijf meest opvallende trends uit de lijst zijn:

1. PartYcipatie: jongeren nemen het heft in handen op feestjes en festivals. Ze bouwen mee aan decors op het Solar Weekend Festival, bepalen de line-up voor het Magneet Festival en dragen zelf hun projecten aan of bepalen zelf de muziek via DJ Roulette.

2. Sharification: delen is het nieuwe bezitten in de jongerenwereld. Via Peerby.nl lenen jongeren allerlei spullen bij (on)bekenden uit de buurt of huren voor acht dagen een designerjurk via Rent the Runway.

3. Internet University: internet is de school en YouTube het klaslokaal. Steeds meer jongeren wenden zich tot het internet om kennis en vaardigheden op te doen. Studenten volgen online gratis onderwijs via Udacity en worden opgeleid tot de beroepen van de toekomst: zoekmachinebouwer of webapplicatieontwikkelaar.

4. Priktivism: de tatoeage is meer dan een ordinair plaatje en krijgt in 2013 een maatschappelijke betekenis. Met de Human Rights Tattoo laten jongeren een letter van de universele Verklaring van de Rechten van de Mens tatoeëren tijdens festivals in Nederland of veilen ze een stukje huid voor het goede doel.

5. Die once live twice: de 24-uursmentaliteit van jongeren viert hoogtij. Whatsapp-groepen verstoren de nachtrust en sluitingstijden zijn taboe: jongeren gaan overdag uit en 's nachts naar de sportschool. Tussen het studeren door hebben ze ook steeds meer baantjes om hun kansen op de arbeidsmarkt te vergroten.

Trendworkshops
Op 16 en 30 januari en 18 februari 2013 geeft YoungWorks workshops over de nieuwste jongerentrends en antwoord op de vraag hoe u deze toe kunt passen in uw organisatie of bedrijf. Kijk op www.blog.youngworks.nl/training voor meer informatie en een uitgebreide agenda.

EINDE PERSBERICHT
Links:
Organisatie info:
												Young Works BV

Deel persbericht op:
Permanente link:
Stuur door:
Persberichten van deze organisatie: