Nederlander waardeert kleine en regionale zorgverzekeraars meest
vrijdag 21-12-2012 11:12
Dit is een origineel bericht van ZorgKiezer.nl
ONVZ Zorgverzekeraar is volgens klanten de beste zorgverzekeraar van Nederland. Dit blijkt uit onderzoek van de onafhankelijke vergelijkingssite ZorgKiezer.nl. De verzekeraar uit Houten scoort overall een 8,2, terwijl gemiddeld alle verzekeraars een 7,3 krijgen. Opvallend is dat vooral kleine en regionale zorgverzekeraars over het algemeen beter scoren dan grote verzekeraars, zoals bijvoorbeeld Agis en VGZ. Van de top 10 beste zorgverzekeraars zijn er maar liefst 7 kleine of regionale zorgverzekeraars. Ditzo is de beste online zorgverzekering met een score van 7,5. Online zorgverzekeraars scoren verrassend beter dan veel grote zorgverzekeraars.

Klanten zijn het meest tevreden over de afhandeling van declaraties (7,8) en bereikbaarheid van de klantenservice (7,6). Over de prijs/kwaliteit-verhouding (6,9) en de dekking van de zorgverzekering (7,0) is men het minst tevreden. Alle verzekeraars krijgen een voldoende.

ONVZ, beste zorgverzekeraar
ONVZ is met een gemiddelde score van 8,2 de duidelijke winnaar van de Gouden Award voor beste zorgverzekeraar van Nederland. Wouter Heuvelink van ZorgKiezer.nl: 'ONVZ zet zich al jaren keihard in voor zijn klanten en werkt heel bewust aan de kwaliteit van de dienstverlening. Dat werpt nu zijn vruchten af en wordt door de consument nadrukkelijk gewaardeerd.

Erno Kleijnenberg, bestuursvoorzitter van ONVZ Zorgverzekeraar laat in een reactie weten: "We zijn ontzettend trots dat wij de Gouden Award hebben gewonnen. Keuzevrijheid en service zijn bij het kiezen van de juiste zorgverzekering belangrijke criteria. Als ONVZ vinden we dat iedereen zelf moet kunnen bepalen naar welke arts of naar welk ziekenhuis hij gaat. We zijn blij dat klanten onze inzet op dat gebied erkennen."

De zilveren award gaat naar Stad Holland Zorgverzekeraar uit Schiedam (8,0) en de bronzen award naar De Friesland Zorgverzekeraar uit Leeuwarden (7,9). Zeven van de tien beste zorgverzekeraars zijn kleine en regionale zorgverzekeraars. Wouter Heuvelink van ZorgKiezer.nl vindt het opvallend dat vooral kleine en regionale zorgverzekeraars zo hoog gewaardeerd worden. 'In een tijd waarin verzekeraars steeds groter worden, blijven consumenten dus vooral de kleine verzekeraars het meest waarderen. Persoonlijke benadering is voor klanten belangrijk. Grote verzekeraars kunnen hier nog van leren'.

Online polissen scoren verrassend goed
Met een 7,6 is Ditzo de beste online zorgverzekeraar. FBTO is tweede met een 7,5. CZ Direct derde met ook een 7,5. Online zorgverzekeraars scoren in de uitslag verrassend beter dan veel grote zorgverzekeraars. Zo scoort Anderzorg, onderdeel van Menzis, beter dan Menzis zelf. En scoort het internetlabel CZ Direct beter dan CZ.

Wouter Heuvelink over Ditzo: 'Ditzo laat zien dat je ook met een online zorgverzekering het serviceniveau hoog kan houden. Een verkiezing als beste online zorgverzekeraar is daarvoor een terechte beloning.' Ditzo is blij met het winnen van de prijs voor de beste online zorgverzekering: ' We zijn vorig jaar gestart met onze Ditzo Zorgverzekering. Dat de Nederlandse consument ons nu al als 'beste online zorgverzekeraar' beoordeelt is een kroon op ons werk en daar zijn we supertrots op!

Ruim 770.000 consumenten hadden het afgelopen jaar een online zorgverzekering. Al eerder concludeerde ZorgKiezer.nl op basis van de eerste overstapcijfers dat online zorgverzekeringen dit jaar erg populair zijn.

ZorgKiezer.nl heeft in de periode van 1 januari 2012 tot 15 november 2012 ruim 13 duizend bezoekers gevraagd om hun zorgverzekeraar te beoordelen op bereikbaarheid en deskundigheid van de klantenservice, afhandeling van declaraties, prijs/kwaliteit verhouding, afspraken nakomen en dekking/inhoud van pakket.

Consumenten hebben tot 1 januari 2013 de tijd om hun huidige zorgverzekering op te zeggen. Ze hebben dan nog tot 1 februari om een nieuwe zorgverzekering uit te kiezen.

Volledige uitslag op http://blog.zorgkiezer.nl
Links:
Organisatie info:
												ZorgKiezer.nl

Voor beeldmateriaal, contact Wim Vis via wimvis@dgngroep.nl of 020-6168200
Voor meer informatie: Wouter Heuvelink, ZorgKiezer.nl, telefoon 020-616 8200

ZorgKiezer.nl (sinds 2005) is al zeven jaar de grootste onafhankelijke vergelijkingssite voor zorg en zorgverzekeringen. Elk jaar vergelijken ruim 600.000 mensen hun zorgverzekering op onze site. ZorgKiezer.nl is onderdeel van DGN Publishers, waar ook DeGoedkoopsteNotaris.nl, AdvocatenOverzicht.nl en BankenOverzicht.nl deel van uitmaken.