Drukke eerste dag Kerstmarkt Dordrecht
vrijdag 14-12-2012 17:52
Dit is een origineel bericht van Stichting Dordrecht Marketing
Sinds vandaag is Dordrecht wederom volledig in Kerstsferen. In de stad vindt voor de 14e keer de kerstmarkt plaats, deze duurt nog tot en met aanstaande zondag. In de afgelopen jaren is de Kerstmarkt Dordrecht uitgegroeid tot de grootste van Nederland met een route van 2,5 km langs 200 kramen en verschillende podia.

De eerste dag van de kerstmarkt is erg goed bezocht met traditioneel veel bezoekers van buiten de regio. Het was opvallend dat er veel bezoekers vanuit België waren. Het totaal aantal bezoekers aan de Kerstmarkt zal na deze eerste dag uitkomen op 65 à 75.000 bezoekers.

Het is de verwachting dat het komende weekend ruim 350.000 mensen de Kerstmarkt zullen bezoeken. De Kerstmarkt is op zaterdag geopend van 10 tot 21uur en op zondag van 11 tot 18uur. Bezoekers kunnen de bebording langs de snelweg volgen naar de parkeerterreinen waarvandaan de pendelbussen vertrekken.

Dordrecht Marketing is door de gemeente Dordrecht aangesteld voor de organisatie van de Kerstmarkt. Deze organisatie is verder verantwoordelijk voor de marketing en promotie van de stad Dordrecht en haar directe omgeving, de Drechtsteden. Meer informatie www.kerstmarktdordrecht.nl
Links:
Bijlage: