Puur Natuur wint Grand Prix 'Lancering van het Jaar'
vrijdag 23-11-2012 10:57
Dit is een origineel bericht van Natuurmonumenten
Nieuwe magazine van Natuurmonumenten door vakjury Grand Prix Customer Media verkozen tot 'Lancering van het Jaar'

Puur Natuur, het nieuwe ledenmagazine van Natuurmonumenten, is door de vakwereld uitgeroepen tot winnaar van de Grand Prix Customer Media Award in de categorie Lancering van het Jaar. ,,We zijn enorm trots op deze prijs", zegt directeur Marketing & Communicatie van Natuurmonumenten Charles van Renesse.

Puur Natuur werd begin 2012 gelanceerd. Het magazine inspireert lezers om de natuur te gaan ontdekken en om meer te leren over de natuur. Met mooie verhalen, overweldigende foto's, spannende illustraties en tips om kinderen en hun ouders uit te nodigen naar buiten te gaan.

Puur Natuur heeft een oplage van 750.000 en valt op de mat bij de leden van Natuurmonumenten. Het magazine is onderdeel van de communicatie strategie 'Komt dat zien' die Natuurmonumenten vorig jaar heeft ingezet. In de categorie Lancering van het Jaar nam Puur Natuur het op tegen C1000 Magazine en Bever.

,,Een heel nieuw blad maken is een spannend proces", zegt hoofdredacteur Marianne Nouwens. "Dat een deskundige vakjury Puur Natuur heeft uitgeroepen tot Lancering van het jaar 2012 is een heel mooi compliment. De prijs wordt gezien als de Oscar van de Nederlandse relatiemedia. Maar, uiteindelijk maken we het magazine voor onze leden. Ook van hen hebben we al ontzettend veel positieve reacties gehad. Dat is een kroon op ons werk van de afgelopen tijd."

De vakjury was vol lof over Puur Natuur. "Natuurmonumenten probeert met een nieuw magazine de natuurliefhebber te boeien en te binden en enthousiast te maken voor de natuur. Hoe meer je weet, hoe meer je ziet, hoe meer je geniet en hoe meer je verbonden raakt met de natuur. Je voelt dat dit magazine daar in zal slagen. Door de warmte die het uitstraalt. Met hart en ziel verbonden aan de natuur". De jury van de Grand Prix Customer Media Award is onder de indruk van de nieuwe titel Puur Natuur en hoopt dat de redactie erin zal slagen het hoge niveau vast te houden.

Over de Grand Prix Customer Media Award
De Grand Prix Customer Media is een initiatief van Platform Content en Logeion. De jury, die uit 21 professionals bestond, was zeer lovend over het niveau van de 95 inzendingen. ,,De juryleden genoten zichtbaar tijdens de discussies die drie dagen in beslag hebben genomen", zegt woordvoerder Sak van den Boom.
Links:
Organisatie info:
												Natuurmonumenten

voor meer informatie: Marlous van 't Pad Bosch, persvoorlichter Natuurmonumenten 06-52525645 @MarlousPadBosch