Mulder Obdam lanceert Happy Energy Huis
vrijdag 23-11-2012 17:23
Dit is een origineel bericht van Happy Energy Huis
Happy Energy, mede opgericht door Wubbo Ockels, ondersteunt de energiezuinige en gezonde woning gebouwd door Mulder Obdam. Op 19 december 2012 vindt in Obdam de lancering plaats van het eerste Happy Energy Huis.

Obdam/Groningen, Tijdens de PROVADA 2012, begin juni van dit jaar, ondertekenden een elftal partijen een bouwteamovereenkomst waarbij zij duidelijk maakten hun energie te willen steken in de ontwikkeling van een nieuw levensvatbaar huisconcept. Het huis, deze woning, is ontworpen volgens de 'Back to Basic'-principes uit het Gezond & Energiezuinig Wonen concept van Boparai Associates Architecten.

De 'Back to Basic' standaard kent als basis een woning waarbij primair gebruik gemaakt wordt van natuurlijke ventilatie en passieve opwarming. Daarbij wordt geen gebruik gemaakt van, fossiele brandstoffen en ingewikkelde installaties die vereisen dat ruimten hermetisch moeten worden afgesloten en daarbij leiden tot comfort- en gezondheidsproblemen. Door gebruikmaking van de meest duurzame energiebron, de zon, kunnen de woonlasten voor zover betrekking hebbend op het energieverbruik zeer laag worden gehouden.

In samenwerking met SEARCH ingenieursbureau zijn de initiatiefnemers in contact gebracht met Happy Energy, een op de toekomst gericht initiatief dat het positieve gedachtegoed van een duurzame samenleving wil uitdragen en streeft naar een samenleving die zoveel mogelijk gebruik maakt van herbruikbare producten en schone energie.

De oprichters van Happy Energy, Erik Schoppen, Wubbo Ockels en Marleen Zoon, zijn zodanig enthousiast over de positieve insteek van dit duurzame concept, dat ze de woning opnemen als icoonproject van Happy Energy, onder de naam 'Happy Energy Huis'.

Mulder Obdam zal een 15 tal van deze woningen in de vorm van 8 twee onder één kap woningen en 7 gelijkvloerse woningen gaan bouwen in Polderweijde te Obdam. Bij voldoende afname zal de bouw naar verwachting in de tweede helft van 2013 starten en zal de oplevering in de eerste helft van 2014 plaatsvinden.

Namens de initiatiefnemers bent u van harte uitgenodigd aanwezig te zijn bij de lancering van het Happy Energy Huis op woensdag 19 december 2012, aanvang 16.00 uur, Het Brakenkerkje aan de Dorpsstraat 45 te Obdam. Direct na de presentatie is de definitieve website www.happyenergyhuis.nl online.
Links:
Organisatie info:
												Happy Energy Huis

Noot voor de redactie:
-       informatie over de Visie Gezond en Energiezuinig Wonen kunt u contact opnemen met  mevr. Neelu Boparai,  Boparai Associates Architects,telefonisch bereikbaar onder nummer: 075-6555555.
-       informatie over Happy Energy kunt u verkrijgen bij Erik Schoppen 050 5425340.
-       voor andere informatie betreffende de Happy Energy woning kunt u verkrijgen bij Cor van Vliet /Benny Duimel / Tijmen Schrauwers Mulder Obdam 0226-456654.

Bijlagen:
Te dowloaden via: https://www.dropbox.com/sh/18zwfov7cqwgui8/AMUJHecJxZ
-       Bouwteamovereenkomst Polderweijde fase 6,
-       Visie Gezond & Energiezuinig Wonen Boparai Associates Architecten i.s.m. Mulder Obdam,
-       Verklarende tekening energiezuinige en gezonde woning,
-       Persbericht, d.d. 26 april 2011: Nieuw universeel symbool voor duurzame energie en cultuur.
Uitgegeven door Happy Energy Groningen.
-       Impressie zonne-toren Happy Energy Huis.

Deel persbericht op:
Permanente link: