Eyescan introduceert lasergestuurde lensimplantatie met Catalys
vrijdag 23-11-2012 13:06
Dit is een origineel bericht van Eyescan B.V.

Start van een nieuw tijdperk in de oogzorg!

Utrecht, 23 november 2012 - Met het aanbieden van lensvervangende operaties volgens het Catalys Precision Laser System luidt Eyescan een nieuw tijdperk in de oogzorg in. Deze innovatieve methode zal op maandag 26 november a.s. op het Eyescan Congres 2012-2013 in Hotels van Oranje te Noordwijk aan de hand van live surgery landelijk geïntroduceerd worden.

Na bewezen succes in Amerika, Japan en Duitsland wordt de exclusieve lasergestuurde Catalys operatie nu ook bij Eyescan Utrecht uitgevoerd. Het betreft een innovatieve lensvervangende procedure die nauwkeuriger, sneller, veiliger en comfortabeler is dan iedere andere operatiemethode in het vakgebied. Zo kunnen met de Catalys met uiterste precisie de drie meest uitdagende handelingen van een lensvervangende operatie, die gewoonlijk handmatig worden gedaan, nu lasergestuurd uitgevoerd worden:

- Het maken van de incisie (een opening die toegang biedt tot de binnenkant van het oog)
- Het uitvoeren van de capsulorhexis (waarbij een ronde opening in het lenskapsel gemaakt wordt waarin de kunstlens geplaatst wordt)
- De lensfragmentatie (het vergruizen van de te vervangen lens)

Eyescan biedt pers en deelnemers de unieke mogelijkheid de toepassing van de innovatieve Catalys methode live te volgen op het Eyescan Congres 2012-2013 op maandag 26 november a.s.

Meer over Catalys
Het Catalys Precision Laser System biedt exclusief maatwerk, ongeëvenaarde precisie en optimale veiligheid en comfort. Zo wordt ten behoeve van een individueel behandelplan met behulp van geavanceerde 3D-beeldtechnologie een 3D-kaart van het oog gemaakt en realiseert de Catalys laser incisies die accuraat zijn op tienden van microns. Dit stelt de chirurg in staat de incisie en de capsulorhexis tot tien keer nauwkeuriger uit te voeren dan handmatig mogelijk zou zijn. De geavanceerde Catalys 3D beeldsturende software stelt zeker dat de laserpulsen alleen binnen het beoogde behandelgebied terechtkomen en de omliggende gebieden beschermd worden. Ook het feit dat er beduidend minder handgestuurde acties met mechanische instrumenten nodig zijn verhoogt de veiligheid van de procedure. De mogelijkheid om met de Catalys een breukpatroon in de natuurlijke lens te maken zorgt ervoor dat deze effectiever vergruisd en verwijderd kan worden. Bovendien is er minder ultrasone energie nodig met de Catalys. Eventuele langetermijneffecten van ultrasone energie op het oog worden hiermee aanzienlijk beperkt. Een wenselijke ontwikkeling, zeker gezien het feit dat steeds meer mensen op jongere leeftijd overgaan tot lensvervanging. De Catalys heeft gezorgd voor een verruiming van de indicatie, waardoor boven de leeftijd van 45 jaar voor niemand meer een leesprobleem hoeft te bestaan: ook zonder staarindicatie kan nu veilig worden overgegaan tot lensvervanging. Tenslotte verzekert het Catalys Precision Laser System de cliënt van maximaal comfort: de laserbehandeling zelf neemt slechts drie minuten in beslag en dankzij de toepassing van deze nieuwste technologieën kan de procedure als geheel met optimale precisie en snelheid worden uitgevoerd.

Over Eyescan
Eyescan heeft als toonaangevende oogkliniek binnen Europa jarenlange ervaring op het gebied van brilvervangende operaties en refractiechirurgie. In een sfeervolle kliniek, die is voorzien van de modernste apparatuur, worden jaarlijks duizenden cliënten met uiteenlopende behoeften behandeld en meer dan 4.000 ooglaserbehandelingen en chirurgische ingrepen uitgevoerd. Eyescan streeft ernaar kwaliteit van zien én leven van cliënten aanzienlijk te verbeteren en heeft de beschikking over de beste refractiechirurgen, allen met meer dan 15 jaar ervaring en de laagste complicatie-rating. Zij weten met hun team keer op keer de beste operatiemethoden te combineren met een persoonlijke benadering. Zo komen techniek en advies optimaal samen.

Links:
Organisatie info:
												Eyescan B.V.

Voor nadere informatie of het bijwonen van de introductie van de Catalys op het Eyescan Congres op maandag 26 november 2012 kunt u contact op nemen met Marlijn Lapikas, Hoofd Marketing en Communicatie van Eyescan.
E-mail: m.lapikas@eyescan.nl
Telefoon: 088 1111 999 of 06-45715332