Sinterklaassurprise: geef chemie cadeau
donderdag 22-11-2012 09:54
Dit is een origineel bericht van Stichting C3
Op zoek naar een origineel, betaalbaar cadeautje voor Sinterklaas of kerst? Surf eens naar de site www.expeditionchemistry.nl. Daarop ontdek je bijvoorbeeld hoe je heel makkelijk zelf kunstige zeepjes maakt, of lipgloss met frambozensmaak. Je vindt er handleidingen voor allerlei spannende chemische proefjes, waarmee je ook heel goed een geschenkpakket kunt samenstellen. Leuk voor kinderen én grote mensen.

De Sint kon maar niet bedenken
Wat hij de mensen zou schenken
Piet zei: wat dacht u van chemie
van de site van expedition chemistry?
De Sint deed proefjes, hij had een lol
en knutselde al zijn zakken vol...

www.expeditionchemistry.nl
www.expeditionchemistry.nl (ook: www.c3.nl/kids) is een site voor kinderen in de basisschoolleeftijd. Het is een project van Stichting C3, die chemie promoot onder kinderen en jongeren. Omdat het leuk en leerzaam is, maar ook omdat de sector altijd goede, nieuwsgierige mensen nodig heeft.

Cadeautjes maken
De site staat boordevol aansprekende proefjes om thuis of in de klas te doen. Je hebt daarvoor weinig anders nodig dan dingen die iedereen in huis heeft. Zo kun je bijvoorbeeld een LED-lampje laten branden op pure citroenkracht, een kleurrijk schilderij maken met zelfgemaakte verf of een bruisende colafontein creëren.
Alle proefjes zijn voorzien van duidelijke 'recepten' en heldere boodschappenlijstjes. Daarom is het een koud kunstje met de maakproefjes cadeautjes in elkaar te knutselen voor oma's, papa's, zussen, vriendjes of klasgenoten. En met een snufje extra creativiteit maak je van de leukste proefjes een geschenkpakket. Print daarvoor de handleidingen op de site op stevig papier en verzamel (in huis of in de winkel) de boodschappen. Verpak de handleiding samen met de bijbehorende boodschappen in pakjes of zakjes en doe die samen in een grote doos, die je met mooi papier tot een echt verrassingspakket maakt.

Materiaal bestellen
Heb je inspiratie opgedaan en wil je er verder mee aan de slag, dan kun je op de site ook materiaal bestellen, zoals de proevenwaaier of het spreekbeurtpakket.
Links:
Bijlage:
Organisatie info:
												Stichting C3

Deel persbericht op:
Permanente link:
Stuur door:
Persberichten van deze organisatie: