Benoeming Jellie Banga per 1 maart 2013 tot COO Triodos Bank
donderdag 22-11-2012 15:07
Dit is een origineel bericht van Triodos Bank N.V.
Jellie Banga is per 1 maart 2013 benoemd tot Chief Operating Officer (COO)
Triodos Bank

Zeist, 22 november 2012 - Per 1 maart 2013 zal Jellie Banga toetreden tot de internationale directie (Executive Board) van Triodos Bank. Jellie Banga gaat de functie van Chief Operating Officer (COO) vervullen. Zij volgt Michael Jongeneel op, die begin van dit jaar is benoemd tot directeur van Triodos Investment Management. De Executive Board van Triodos Bank bestaat per 1 maart a.s. uit Peter Blom (CEO), Pierre Aeby (CFO) en Jellie Banga (COO).

Jellie Banga (1974) studeerde Bedrijfskunde aan de Universiteit Groningen en werkte de afgelopen 14 jaar bij ING. Sinds 2010 is zij directeur Products & Operations Zakelijke Kredieten van ING Bank Nederland. Daarvoor was zij onder andere secretaris van de Raad van Bestuur van ING Groep.

Vanuit haar brede ervaring zal Jellie Banga een belangrijke bijdrage leveren aan de verdere ontwikkeling van Triodos Bank. Ze wordt binnen Triodos Bank verantwoordelijk voor de centrale Operations, ICT en de internationale coƶrdinatie van de sterk groeiende Personal Banking activiteiten.

Jellie Banga: 'Ik ben blij dat ik de kans krijg als COO een belangrijke bijdrage te leveren aan de verdere ontwikkeling van Triodos Bank en daarmee aan een duurzamere maatschappij en wereld.'
Bijlage:
Organisatie info:
												Triodos Bank N.V.

Over Triodos Bank
Triodos Bank NV, opgericht in 1980, is een onafhankelijke bank die staat voor duurzaam en transparant bankieren. Triodos Bank financiert bedrijven, instellingen en projecten met een meerwaarde op sociaal, milieu en cultureel gebied, daartoe in staat gesteld door spaarders en beleggers die kiezen voor maatschappelijk verantwoord ondernemen en een duurzame samenleving.
Triodos Bank lanceerde het eerste groenfonds en cultuurfonds van Nederland en is wereldwijd een autoriteit op het gebied van microfinanciering in ontwikkelingslanden.
De bank heeft vestigingen in Nederland, Belgiƫ, het Verenigd Koninkrijk, Spanje en Duitsland.

Triodos Bank is mede oprichter van de Global Alliance for Banking on Values. Een netwerk van 19 toonaangevende duurzame banken. Verenigd in de Global Alliance willen deze banken een bijdrage leveren aan duurzame ontwikkeling.

In 2009 is Triodos Bank verkozen tot de duurzaamste bank ter wereld. Deze toonaangevende prijs is toegekend vanwege het leiderschap en de innovatieve kracht die Triodos Bank al 30 jaar toont bij het integreren van duurzaamheid in al haar activiteiten. De FT Sustainable Banking Award wordt toegekend door een internationale jury samengesteld op initiatief van de Financial Times en IFC, onderdeel van de Wereld Bank.

Deel persbericht op:
Permanente link:
Stuur door:
Persberichten van deze organisatie: