Argos lanceert nieuwe standaard met Blue One 95
donderdag 22-11-2012 11:01
Dit is een origineel bericht van Argos
Betaalbaar alternatief voor Euro 95 is schoner en verbetert prestaties

Rotterdam, 22 november 2012 - Argos heeft vandaag Blue One 95 gelanceerd. Met deze duurzame brandstof zet Argos een nieuwe standaard voor bewuste automobilisten. De verbeterde prestaties, lagere CO2-uitstoot en de gunstige prijs maken Blue One 95 tot een interessant alternatief voor EURO 95. Op het Argos tankstation in Vlaardingen tankten 2e kamerlid Rene Leegte en CEO Peter Goedvolk de eerste auto vol met de nieuwe, duurzame brandstof die twee cent onder de adviesprijs van Euro 95 wordt aangeboden.

Toekomstbestendige standaard
Blue One 95 is een nieuwe, innovatieve brandstof met 15% natte ethanol. Hierdoor is Blue One 95 schoner en goedkoper en levert de brandstof betere prestaties dan reguliere benzine. Blue One 95 is geschikt voor personenauto's met benzinemotoren die vanaf 2001 op de markt zijn verschenen en is nu al verkrijgbaar bij 17 Argos tankstations. Binnenkort is Blue One 95 ook beschikbaar bij andere tankstation in heel Nederland (zowel bij Argos als bij andere tankstations).

Peter Goedvolk, CEO Argos: 'Argos is voorloper op het gebied van biobrandstoffen en lanceerde als eerste bedrijf in Nederland in 2005 een biobrandstof aan de pomp. Wij zijn er dan ook trots op dat wij vandaag de brandstof van de toekomst kunnen presenteren. Met de lancering van Blue One 95 introduceren we een brandstof die beter, goedkoper en duurzamer is dan reguliere benzine. Hiermee nemen we als organisatie onze verantwoordelijkheid en bieden wij de consument een alternatief om zelf een bewuste keuze te kunnen maken. Een bijkomend voordeel is dat we een accijnskorting ontvangen, omdat er een hoger percentage ethanol in de brandstof zit dan in reguliere benzine. We kunnen Blue One 95 hierdoor voor een lagere prijs aanbieden.'

Schoner
De 15% ethanol die in Blue One 95 zit, heeft een lagere CO2-uitstoot tot gevolg dan benzine. Voor Blue One 95 wordt gebruikgemaakt van natte ethanol. Productie van natte ethanol vergt minder energie dan die van droge ethanol en is daardoor minder belastend voor het milieu. Daarnaast verhoogt dit de kwaliteit van de brandstof en de prestaties van de motor.

Beter
Door het gebruik van natte ethanol bevat Blue One 95 een verhoogd percentage water. Uit onderzoeken van TNO, TU Delft en SGS blijkt dat een klein percentage water opgelost in de brandstof leidt tot betere motorprestaties. In de racesport (Formule 1) is de toepassing van waterinjectie hierdoor al langer een bekend fenomeen.

Goedkoper
Blue One 95 is aantrekkelijker geprijsd dan gewone benzine. Er zit accijnsreductie op het product omdat er in Blue One 95 een hoger percentage (15%) bio-ethanol zit dan in Euro 95 (5%).

Bart-Willem ten Cate, directeur biofuels bij Argos: 'Argos werkt voortdurend aan de verdere verduurzaming van biobrandstoffen. De bio-ethanol van Argos realiseert minimaal 50% CO2-reductie ten opzichte van benzine. Om zo duurzaam mogelijk te opereren, werkt Argos met "best in class" producten. Uitgangspunten hierbij zijn een zo hoog mogelijke CO2-reductie, focus op grondstoffen die een zo laag mogelijk landbeslag hebben en het borgen van de arbeidsomstandigheden en sociaal-maatschappelijke ontwikkelingen in het land van herkomst van de grondstoffen. Om de duurzaamheid van de biobrandstoffen te borgen werkt Argos nauw samen met NGO's, zoals Solidaridad en het Wereld Natuur Fonds Brazilië.'

Argos
Argos is de grootste, onafhankelijke speler op de West-Europese olie- en energiemarkt. Als pionier op het gebied van biobrandstoffen lanceerde Argos in 2005 als eerste in Nederland een biobrandstof aan de pomp. Het bedrijf heeft een jaaromzet van meer dan Euro 11 miljard en is actief in alle geledingen van de olie- en brandstofgerelateerde bedrijfskolom. Argos bedient de gehele keten, van producent tot consument. De circa 800 medewerkers zijn wereldwijd werkzaam in circa 20 landen. Het zwaartepunt van de activiteiten ligt in Nederland, België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk en Zwitserland. Buiten Europa is de organisatie onder andere vertegenwoordigd in Brazilië, Singapore en China.
Links:
Organisatie info:
												Argos

Deel persbericht op:
Permanente link:
Stuur door:
Persberichten van deze organisatie: