Ambitieuze Wajongers klaar voor MKB
donderdag 22-11-2012 16:46
Dit is een origineel bericht van UWV
Op het OndernemersCongres Groot-Amsterdam in de Amsterdam RAI werd vandaag de aftrap gegeven van een grootschalig Wajong-initiatief. Tijdens het ochtendprogramma gaven Mark van der Horst, directeur MKB Groot-Amsterdam en Bruno Bruins, voorzitter van de Raad van Bestuur van UWV, onder toeziend oog van ruim 1.500 ondernemers het officiƫle startsein.

UWV heeft voor 2013 de ambitie om duizenden jongeren met een beperking die onder de Wajong-regeling vallen, te begeleiden naar werk. Nog teveel van deze jongeren vinden de weg naar de arbeidsmarkt niet. Door het Wajong-initiatief kunnen werkgevers uit het MKB en jongeren met een arbeidsbeperking elkaar veel eenvoudiger 'ontmoeten' en met de ondersteuning van UWV tot een goede match komen.

De komende drie maanden wil UWV circa 200 honderd van deze werkzoekenden aan gepast werk helpen bij werkgevers in de regio Groot-Amsterdam. Naast het stimuleren van bewustwording aan de kant van de werkgevers worden werkzoekende jongeren ook gemotiveerd om op eigen kracht tot een match te komen. In 2013 zullen ook in de rest van het land initiatieven volgen om Wajongers naar werk te begeleiden. Dit gebeurt via de dertig regionale Werkgeversservicepunten van UWV.

Het OndernemersCongres, het grootste netwerkevent voor ondernemers in Nederland, vormde vandaag het ideale platform om werkgevers bewust te maken van de voordelen van de inzet van jongeren met een beperking. Op de beursvloer in Amsterdam ontmoetten ondernemers al enkele jongeren uit de doelgroep, die bewezen uitstekend in staat te zijn zich te presenteren als potentiele nieuwe medewerker.
Links:
Organisatie info:
												UWV

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Marjanne de Groot, UWV persvoorlichting, tel. 06-21120165, e-mail: marjanne.degroot@uwv.nl