Is het huwelijk nog wel populair? Of gaan we massaal hokken?
woensdag 21-11-2012 14:54
Dit is een origineel bericht van Bruidmedia BV
Trouwden in 1960 negentig procent van de vrouwen zonder eerst te hebben samengewoond, tegenwoordig doet twintig procent van de vrouwen dat nog. Hieruit kan geconcludeerd worden dat samenwonen populair is, en is er dan nog wel interesse in een huwelijk?

Het antwoord is een onomwonden 'ja, ik wil'. Bruid & Bruidegom Magazine bestaat dit jaar dertig jaar en heeft de ontwikkelingen de afgelopen jaren op de voet gevolgd.

Verliefde stelletjes gaan tegenwoordig liever eerst samenwonen voordat zij hun boterbriefje gaan halen. Van de 836.230 ongehuwde samenwonende paren gaat 8,5% elk jaar trouwen. Dat betekend ook dat maar liefst in tachtig procent van de huishoudens partners getrouwd zijn. En daar komen op een doorsnee dag 202 nieuwe bruidsparen bij. Alleen de volgorde waarin wordt samengewoond en of getrouwd is veranderd. Aldus het Centraal Bureau voor de Statistiek.

Bruid & Bruidegom Magazine dat dit jaar jubileert, heeft deze veranderingen in de loop der jaren op de voet gevolgd. In1983 ging het over de taakverdelingen in het nieuw te starten gezamenlijke huishouden. De ouders organiseerden tenslotte veelal het huwelijksfeest. Tegenwoordig organiseren de bruidsparen hun huwelijksdag zelf en ze maken die dag graag heel persoonlijk, passend bij hen en bijzonder voor hun gasten. In de 30 jaar dat het magazine verschijnt, heeft het zijn naam als tijdschrift eer aan gedaan door het huwelijk steeds te belichten vanuit de tijdsgeest van dat moment.

Aanstaande bruidsparen worden geïnspireerd met een veelheid aan tips en ideeën. Deze week ligt de extra dikke jubileumeditie in de kiosk. Met de bruidsmodecollecties voor 2013, prachtige feestlocaties, gave trouwringen, het jubileumprijzenfestival en met twee extra jubileumspecials.

Bruid & Bruidegom Magazine wordt sinds vorig jaar ondersteund door een interactieve website waarop bruidsparen online hun gastenboek kunnen bijhouden en de budgetplanner kunnen gebruiken. www.bruidenbruidegom.nl.
Links:
Organisatie info: