Geld doneren aan goed doel met zorgverzekering
woensdag 21-11-2012 14:49
Dit is een origineel bericht van R.I.C. (vergelijken.net) / Stichting ALS Nederland
Den Haag, 20121121 --
Sinds vandaag bestaat er de mogelijkheid om geld te doneren aan een goed doel door online je zorgverzekering af te sluiten.

Vergelijkingssite vergelijken.net is een sponsoractie gestart om zoveel mogelijk geld in te zamelen voor het goede doel Stichting ALS Nederland.

Het initiatief voor deze actie ligt bij Chris Bakker, een medewerker van vergelijken.net. 'Onlangs is mijn lieve oom, Jan Broekema, op 58 jarige leeftijd overleden aan de gevolgen van de ziekte ALS. De ziekte ALS is dicht bij mij komen te staan. Ik voelde mij machteloos, omdat ik niets aan deze ziekte kan veranderen. Ik wil graag iets betekenen voor iedereen die met de ziekte ALS te maken heeft of zal gaan krijgen'.

Idee 'Toen Jan nog in leven was, kreeg ik het idee om via mijn website geld in te zamelen voor de Stichting ALS Nederland. Ik heb hem dit idee voorgesteld en hij was hier zeer enthousiast over'.

Voor iedere zorgverzekering die via vergelijken.net wordt vergeleken en online wordt afgesloten via de website van de zorgverzekeraar, doneren wij 2 euro aan de Stichting ALS Nederland.

Hoe meer mensen dit doen, des te groter het bedrag wordt dat wij kunnen inzamelen voor de Stichting ALS. Voor Jan is het inmiddels te laat, maar voor vele anderen kan er nog een oplossing voor de ziekte worden gevonden.

Stichting ALS Nederland Stichting ALS Nederland zamelt geld in voor wetenschappelijk onderzoek naar de oorzaken en de behandeling van de ziekte ALS. Daarnaast zet de stichting zich in voor een grotere naamsbekendheid van de ziekte en voor een hogere kwaliteit van zorg voor de patiƫnten.

ALS staat voor Amyotrofische Lateraal Sclerose. Dit is een zeldzame spierziekte waarbij de spieren uitvallen en de zenuwcellen in het ruggenmerg en de hersenen langzaam afsterven, met de dood tot gevolg. Een ALS patiƫnt heeft gemiddeld genomen nog 3 jaar te leven nadat er symptomen van de ziekte zijn opgetreden.
Links:
Organisatie info: