Bruna maakt winnende klassen bekend
woensdag 21-11-2012 11:47
Dit is een origineel bericht van Bruna BV
Bijzondere woorden in wedstrijd 'WoordPret'

Bruna heeft meer dan duizend woorden ontvangen van klassen die mee hebben gedaan aan de educatieve wedstrijd WoordPret tijdens de Kinderboekenweek 2012. Van 'heksendranken' tot 'kindercarnavalsoptochtvoorbereidingswerkzaamhedencomitéleden', de kinderen op scholen in heel Nederland zijn heel creatief geweest. De hoofdprijs van de wedstrijd gaat naar groep 8 van basisschool De Wissel in Haren met het woord 'Arbeidsongeschiktheidsverzekeringsformulieren'.

De Wissel krijgt van Bruna een optreden voor de hele school van Paul van Loon & Andere Snuiters en een met boeken gevulde boekenkoffer ter waarde van Euro 600,-. Zo'n koffer is ook beschikbaar voor zeven andere klassen, op ieder niveau van de basisschool één.

Bruna heeft de winnende woorden gekozen in samenwerking met neerlandicus Bas Jongenelen, die onder meer bekend is als jurylid van 'Ik hou van Holland'. De keuze is bepaald door het bestaansrecht van het woord in combinatie met de woordwaarde. Die kon worden opgebouwd door tijdens de Kinderboekenweek bij Bruna gratis boekenleggers met letters te verzamelen en daarmee met klasgenoten een zo lang mogelijk woord te maken.

Meer dan duizend klassen in heel Nederland zijn hiermee aan de slag gegaan, resulterend in woorden van drie letters, maar ook van zestig. "Ontzettend leuk om te zien hoe enthousiast gereageerd is op WoordPret," zegt Johan Westerbeek, Commercieel Directeur van Bruna. "Knap ook waar de kinderen mee zijn gekomen. We hopen dat ze er iets van opgestoken hebben. Dat was voor ons als aanbieder van educatieve kinderboeken en spellen een doel van de wedstrijd."

Dat de afgelopen weken onder de scholen de spanning over de uitslag is gestegen, blijkt wel uit de dagelijkse vragen die Bruna erover ontvangt. De winnaars van WoordPret en alle bijzondere woorden zijn vanaf vandaag terug te vinden op het blog van Bruna, blog.bruna.nl. Hier staat ook het juryrapport van Bas Jongenelen
Links:
Organisatie info:
												Bruna BV

Noot voor de redactie: Voor verdere vragen aan Bruna of voor een interview met algemeen directeur Peter Brouwer kunt u contact opnemen met: Natasja Torcqué. Tel. 030 6391802, e-mail: ntorcque@bruna.nl
Bruna BV is de meest inspirerende verwenwinkel in de wereld van lezen en schrijven en onderscheidt zich door beleving en assortiment. Bruna BV is een landelijke multichannelretailorganisatie met ruim 380 winkels. De winkelformule Bruna bestaat sinds 1868. Naast de winkelketen biedt Bruna meer dan 250.000 boeken aan via haar (mobiele)website www.bruna.nl.

Deel persbericht op:
Permanente link:
Stuur door:
Persberichten van deze organisatie: