Roland Berger bestaat 45 jaar
dinsdag 20-11-2012 14:06
Dit is een origineel bericht van Roland Berger Strategy Consultants
Enige Europese bureau in top-5 strategisch adviesbureaus ter wereld

Amsterdam, 20 november 2012 - Roland Berger Strategy Consultants bestaat vandaag 45 jaar. Het internationale strategisch adviesbureau begon als eenmanszaak en is inmiddels uitgegroeid tot speler van wereldformaat: het bedrijf heeft wereldwijd 240 partners en 2.700 werknemers werken bij 51 vestigingen in 36 landen. Roland Berger is het enige Europese bureau in de top-5 van strategische adviesbureaus ter wereld.

Van eenmanszaak tot multinational
Roland Berger startte in 1967 een eenmanszaak in München. Eén van de eerste grote projecten was het oplossen van een marketing probleem voor Touropa, een bureau voor toerisme. De aanpak leidde uiteindelijk tot een fusie en het ontstaan van de reisorganisatie TUI. Dit, en grote opdrachten voor andere Duitse bedrijven, markeerde het begin van een groei. De experts van Roland Berger adviseren momenteel rond de 1.000 cliënten. Het klantenbestand beslaat minstens een derde van de duizend grootste internationals en de helft van Europees toonaangevende bedrijven; variërend van commerciële partijen tot instellingen in de publieke sector. Ook in Azië, China en Oost-Europa heeft het bedrijf in de afgelopen jaren een succesvolle groei doorgemaakt. En in 2002 werd het kantoor in Nederland geopend, waar inmiddels 90 medewerkers actief zijn.

Tijo Collot d'Escury, managing partner van Roland Berger in Nederland en lid van de Global Executive Committee: "We zijn trots op deze mijlpaal en op alles dat we in de afgelopen 45 jaar hebben bereikt. Ik ben ervan overtuigd dat we dit mede te danken hebben aan onze Europese achtergrond en manier van bedrijfsvoering. Partnerschap, ondernemerschap en een focus op de lange termijn staan hierin centraal. Het heeft ervoor gezorgd dat we ook in de afgelopen jaren, ondanks de economisch zware tijden, gewoon door hebben kunnen groeien. En klanten weten onze vestiging in Nederland ook steeds beter te vinden, dit resulteerde in een groei van 30 procent in het afgelopen jaar."

Oprichter 75 jaar
Aanstaande donderdag, 22 november, viert oprichter Roland Berger zijn 75ste verjaardag. Hij was jarenlang de CEO van het bedrijf. In 2003 gaf hij het stokje over aan Burkhard Schwenker en werd zelf voorzitter van de Raad van Commissarissen. In 2010 nam Martin Wittig de leiding over. Burkhard Schwenker werd voorzitter van de Raad van commissarissen en Roland Berger erevoorzitter.
Links:
Organisatie info: