Kenniscentrum Aequor publiceert arbeidsmarktgegevens 2012
dinsdag 20-11-2012 11:13
Dit is een origineel bericht van Aequor
Het kenniscentrum voor voedsel, natuur & leefomgeving Aequor publiceert vandaag haar vernieuwde arbeidsmarktgegevens. Deze zijn zowel beschikbaar via 24 branche- en districtsbrochures als via de digitale database Aequor Facts. Daar zijn de branche- en districtsbrochures ook te downloaden, evenals 30 regiofactsheets. Gebruikers van de database krijgen toegang tot de arbeidsmarktgegevens van de sectoren die vallen binnen het domein van Aequor. De database is te benaderen via: www.aequorfacts.nl en de brochures zijn op te vragen via arbeidsmarkt@aequor.nl of via Twitter: @AequorArbeid.

De arbeidsmarktgegevens zijn verdeeld naar 16 branches, 6 districten en daarbinnen 30 regio's. De regio's komen overeen met de landelijk gehanteerde UWV-regio's en geven daarmee gedetailleerde informatie over arbeidsmarktgegevens als aantal bedrijfsvestigingen en werkzame personen. Dit jaar zijn ook trend en ontwikkelingen per branche en regio opgenomen. De 16 branches vertegenwoordigen een groot deel van de groene sectoren in Nederland en laten de landelijke ontwikkelingen binnen een specifieke branche zien.

Aequor Facts
De informatie uit de brochures is ook digitaal beschikbaar via de online database Aequor Facts. Gebruikers kunnen daar niet alleen de huidige informatie inzien, maar ook eigen selecties maken op branche of regio en informatie uit de afgelopen jaren bekijken. Updates van gegevens worden verwerkt in de database zodat deze altijd de meest actuele stand van zaken weergeeft.

Bronnen
Aequor maakt bij het ontsluiten van arbeidsmarktgegevens via Aequor Facts gebruik van eigen gegevens en gegevens uit externe bronnen. Voor de informatie over de huidige werkgelegenheid betrekt Aequor de gegevens van LISA. Deze data wordt verrijkt met gegevens uit het vacatureonderzoek van Aequor tot een compleet en overzichtelijk geheel.
Links:
Bijlage:
Organisatie info:
												Aequor

Voor vragen over deze onderzoeksinformatie kunt u contact opnemen met het team arbeidsmarktinformatie (arbeidsmarkt@aequor.nl), telefoon 0318-649500.