Crisis doet mensen massaal besluiten gratis te ‘kopen’
maandag 19-11-2012 14:09
Dit is een origineel bericht van GratisKoop
Het nieuwe initiatief van ondernemer Bas Urlings, online gratis producten kopen, is na enkele dagen al een groot succes. Door simpelweg het product te delen op Facebook of Twitter voordat de aanschaf wordt gedaan, worden enkel de verzendkosten van het product in rekening gebracht. Met Sinterklaas en de feestdagen in het verschiet is dit innovatieve concept precies op het juiste moment gelanceerd. De vierde dag dat de site in de lucht was, liep het aantal orders op naar gemiddeld 1 per minuut en steeg het aantal 'likes' op Facebook naar ruim 4000.

Veel producten die via webshops verkrijgbaar zijn, worden voor te hoge bedragen verkocht volgens Urlings. "Ik frustreerde me, omdat ik weet dat het bijna niets kost om die producten in te kopen." Daarom biedt GratisKoop.nl een breed assortiment van iPhone en iPad accessoires aangevuld met veel sieraden en leuke hebbedingetjes gratis aan. "De meeste bedrijven die vergelijkbare producten aanbieden maken zeker 80 tot wel 95% marge, daarom besloot ik om dit eens in een ander jasje te steken met minder marge, en het werkt!" zo zegt Urlings.

Het verdienmodel van GratisKoop is minimaal, het draait vooral om aantallen en massa. De uitdaging voor GratisKoop was dan ook om zoveel mogelijk mensen te bereiken met zo min mogelijk marketinginvestering. Daarvoor is creativiteit nodig en dat is gelukt. Waar andere bedrijven hun marges en winsten in marketing stoppen, profiteert de klant direct van dit voordeel op GratisKoop.nl.

GratisKoop.nl is onderdeel van DisQounts International BV, een innovatieve internet onderneming waar nog veel meer internetconcepten van te verwachten zijn.
Links:
Organisatie info: