Joop Braakhekke en Franse ambassadeur ontkurken Beaujolais Primeur '12
vrijdag 16-11-2012 15:06
Dit is een origineel bericht van Kasteel de Wittenburg
WASSENAAR - Donderdag 15 november vierde Kasteel de Wittenburg voor de tweede maal op een stijlvolle manier het Fête du Beaujolais. De eerste Magnum fles Beaujolais Primeur, traditiegetrouw gepresenteerd op de derde donderdag in november, werd door Ralf Meppelder van Kasteel de Wittenburg en Martijn Kwast van Kwast Wijnkopers overhandigd aan de Franse ambassadeur Pierre Ménat. Samen met meesterkok Joop Braakhekke ontkurkte hij de Beaujolais Primeur.

Deze tweede editie van het Fête du Beaujolais op Kasteel de Wittenburg was opnieuw een groot succes. Directeur Ralf Meppelder kondigde in zijn speech aan er zelfs een traditie van te gaan maken: 'We krijgen zoveel enthousiaste reacties en we zien onze gasten genieten van dit unieke evenement, en dat is waar we het voor doen.'

In goed gezelschap
Kasteel de Wittenburg organiseerde het feest samen met Jaap en Martijn Kwast en Mark van Nieuwkerk van Schaap -/- Citroen. Ruim 300 gasten uit het bedrijfsleven, waaronder ruim 20 ambassadeurs, internationale overheidsorganisaties en bekend Nederland genoot in de sfeervolle entourage van de Beaujolais Primeur 2012.

Muzikale en culinaire proeverij
Onder muzikale begeleiding van beroemde jazz pianist Michiel Borstlap en de Franse zanger Phillipe Elan was het Joop Braakhekke die op smaakvolle wijze vertelde wat de Beaujolais Primeur zo bijzonder maakt. 'Het is een simpele wijn, maar toch puur en vol van smaak.' Niet alleen Jeroen van der Veer en Tony Eyk, maar ook Joop Atsma, Vincent Knoops, Dries van der Vossen, Ties Kruize en Charlie Aptroot genoten van de bijzondere wijnen en culinaire proeverijen.

Over de Beaujolais Primeur
Volgens de Franse wet mag de wijn niet voor 12.01 uur worden gepresenteerd op de derde donderdag van november. Waar andere wijnen jaren mogen rijpen, worden primeur wijnen bij voorkeur in het jaar van productie gedronken.

Over Kasteel de Wittenburg
Het in Wassenaar gelegen Kasteel de Wittenburg biedt in een stijlvolle ambiance exclusieve evenement- en hotelfaciliteiten voor zakelijke bijeenkomsten en particuliere happenings. Het Kasteel is vernoemd naar de echtgenote van één van de vroegere eigenaren. Tegenwoordig ontvangen het bedrijfsleven, de overheid en vertegenwoordigers van internationale organisaties hun gasten uit binnen- en buitenland op het Kasteel. Centraal staan de hoogwaardige keuken, de authentieke service en stijlvolle ambiance.
Links:
Organisatie info: